جشن 90 سالگی‌ ژاله علو در اختتامیه جشنواره فیلم شهر

جشن نودمین سال تولد ژاله علو، هنرمند پیشکسوت ایرانی در آیین اختتامیه جشنواره فیلم شهر تهران برگزار شد. به گزارش«‌آنا» در این مراسم کیک بزرگی که با تصویر چهره ژاله علو آراسته شده بود، به همراه موسیقی «تولدت مبارک» با صدای زنده‌یاد محمد نوری، روی صحنه آورده شد و این بازیگر مطرح و شناخته شده در میان استقبال مخاطبان شمع‌های تولد ۹۰ سالگی‌اش را با حضور جمشید مشایخی، فرزاد حسنی مجری مراسم و شهردار تهران فوت کرد.

مشایخی در این جشن با بیان اینکه در دهه ۲۰ و روزگاری که تلویزیون نبود و رادیو گوش می‌دادند، خانم ژاله علو در رادیو تئاتر اجرا می‌کردند، اظهار کرد: روزهای جمعه سر ظهر تئاتر رادیویی اجرا می‌شد و عزیز من (ژاله علو) نقش مهمی داشت. خانم علو از ابتدا زیبا بود؛ اما به دلیل هنری که داشت سال‌ها گذشت و زیباتر شد. وی سپس در پایان صحبت‌هایش یک بیت شعر از حافظ خواند: «گر در سرت هوای وصال است حافظا/ باید که خاک درگه اهل هنر شوی».

ژاله علو نیز در مراسم بزرگداشت خود اظهار کرد: از مردم عزیز خیلی تشکر می‌کنم، همیشه لطفی که داشته‌اند شامل حال من بوده است و اگر تا امروز کاری انجام داده‌ام، به عشق مردم بوده است. او با بیان اینکه کمتر کسی می‌داند که وی گاهی شعر هم می‌سراید، یکی از شعرهایش را خواند: «ما میان عشق‌بازان یکه‌ایم / / ما ز باران محبت چکه‌ایم/ رخ نموده یار در آیینه‌ها / / ما از آن آیینه‌ها یک تکه‌ایم». جشنواره فیلم شهر شنبه شب با معرفی برگزیدگانش به کار خود پایان داد. در این جشنواره جایزه بهترین فیلم بلند داستانی به فیلم ابد و یک روز رسید.

همچنین محمد حسین مهدویان جایزه بهترین کارگردانی را برای ماجرای نیمروز گرفت و کامبوزیا پرتوی هم جایزه بهترین فیلم‌نامه را برای فیلم فراری به خانه برد. پردیس احمدیه برای بازی در فیلم سینمایی لاک قرمز و ناصر هاشمی هم برای ایفای نقش در فیلم سینمایی برادرم خسرو به ترتیب جوایز بهترین بازیگری زن و مرد را کسب کردند.