نامه تهیه‌کننده «مادر قلب اتمی» به رئیس حوزه هنری

تهیه‌کننده فیلم «مادر قلب اتمی» پس از نگارش، ارسال و انتشار دو نامه به معاون سینمایی حوزه هنری، این بار سومین نامه خود را خطاب به محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری نوشت. به گزارش «ایسنا»، در بخشی از نامه سیدامیر سیدزاده خطاب به مومنی شریف آمده است «استحضار دارید بیش از دو هفته از اکران فیلم سینمایی «مادر قلب اتمی» بدون در اختیار داشتن حتی یکی از سینماهای متعلق به آن نهاد می‌گذرد. در طول این مدت دو بار به آقای حمزه‌زاده معاونت محترم سینمایی جنابعالی نامه نوشتم تا دلیل عدم اکران این فیلم در سینماهای حوزه را با وجود داشتن همه مجوزهای قانونی بدانم و نسبت به شائبه تحریم فیلم از سوی آن نهاد در مقابل مخاطبان سینما به‌صورت شفاف جوابگو باشم.»

این تهیه‌کننده عنوان کرده است:«اینک که برایم مسجل شده فیلم «مادر قلب اتمی» از سوی آن نهاد مورد تحریم واقع شده است با نگارش این نامه از جنابعالی درخواست می‌کنم یک‌بار برای همیشه موضع خود را به‌عنوان رئیس حوزه هنری در قبال این‌گونه اتفاقات ناصواب در سینمای ایران مشخص فرمایید. حتما طعم تلخ محرومیت به مذاق شما هم سازگار نیست. در کشوری که نام مقدس جمهوری اسلامی مزین برعدالت آن و اقتدار قانون‌گرایی شعار همه مسوولان است و بخش اعظمی از کل سینماهای آن به‌صورت امانت و بیت‌المال در اختیار شماست و حق استفاده عموم مردم از آنها امری بدیهی‌ است، چگونه با اعمال سلیقه شخصی این حق را وتو می‌کنید؟ آیا این بدعت‌های تمام‌نشدنی تاکنون تاثیری در کسب نتیجه دلخواه شما داشته است؟ قطعا نه!

جناب آقای مومنی، این فیلم همه مجوزهای لازم از قبیل پروانه ساخت و پروانه نمایش را تحت نظارت بالاترین مرجع صدور مجوز آثار فرهنگی یعنی وزارت ارشاد دارد. جهت اطلاع حتی سیمای جمهوری اسلامی که در اعمال ممیزی‌ها خیلی از شما جلوتر است به آن پخش تیزر رایگان اختصاص داده که به‌زودی شاهد تبلیغ فیلم از تلویزیون هم خواهید بود؛ پس چه مانعی بر سر راه اکران این فیلم در سینماهای حوزه وجود دارد که محکوم به تحریم غیرقانونی شده است.»