شائبه قصور پزشکی در مرگ عارف لرستانی

دنیای اقتصاد: عارف لرستانی بازیگر سینما و تلویزیون که ۶ هفته پیش عکس یادگاری خود را در کنار علی معلم در اینستاگرام منتشر کرده بود و به خاطر سفر ابدی منتقد سرشناس سینما افسوس می‌خورد، روز گذشته درگذشت. این بازیگر متولد سال ۱۳۵۰ بود و تنها ۴۶ سال داشت که به‌دلیل سکته قلبی اسیر چنگال مرگ شد و برای همیشه سفر کرد. این بازیگر سابقه بازی در کارهای زیادی را داشت؛ اما بیشتر به واسطه همکاری‌اش با مهران مدیری در جامعه هنری شناخته شده بود و از آثاری که در آن‌ها با این کارگردان همکاری داشته می‌توان به «قهوه تلخ»، «مرد دوهزار چهره»، «شوخی کردم» و «در حاشیه» اشاره کرد.

روز گذشته بعد از انتشار خبر مرگ این بازیگر خبرهایی مبنی بر قصور پزشکی منتشر شد و گویا همسر این بازیگر در دیدار با برخی سینماگران اعلام کرده بود که قصور پزشکی در این مرگ تاثیرگذار بوده است. در همین رابطه روز گذشته روابط عمومی سازمان نظام پزشکی واکنش نشان داد و در اطلاعیه‌ای علت مرگ مرحوم لرستانی را نامشخص اعلام کرد و ذکر خطای پزشکی بدون دلیل و سند را بی‌ انصافی دانست و جرم تلقی کرد. در این اطلاعیه آمده است: ساعت ۲۰ شب جمعه شب گذشته مرحوم لرستانی به‌دلیل سکسکه شدید به درمانگاه یکی از بیمارستان‌های پایتخت مراجعه کرد که اقدامات لازم برای رفع مشکل انجام و پس از مراجعه به بیمارستان با حال عمومی مساعد مرخص می‌شود و در پرونده‌اش هم ذکر شده است که در صورت بدتر شدن وضعیت حتما به بیمارستان مراجعه شود.

در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است که علت سکسکه می‌تواند آلرژی، ریفلاکس و... باشد و این مشکل به‌طور اختصاصی نشانه بروز سکته نیست. همچنین داروهایی که برای ایشان تجویز شده سبب سکته مرحوم لرستانی نشده است و تاکنون در سازمان نظام پزشکی شکایتی از جانب خانواده مرحوم لرستانی ثبت نشده است.از سوی دیگر بازپرس جنایی تهران از انجام کالبد شکافی بر روی این بازیگر درگذشته برای بررسی و تحقیقات بیشتر خبر داده است.پس از انتشار خبر مرگ این هنرمند چهره‌های سرشناسی واکنش نشان دادند و در صفحه‌های شخصی خود از عارف لرستانی نوشتند که در میان آنها می‌توان به پرویز پرستویی، رامبد جوان، مهناز افشار، حمید فرخ نژاد، پژمان جمشیدی، احمد مهرانفر، سام درخشانی و... اشاره کرد.