کوک بهاره سازها

دنیای اقتصاد: پس از پشت‌سرگذاشتن تعطیلات، دید و بازدیدها و سفرهای نوروزی،‌ بار دیگر خانواده‌ها به زندگی عادی، شاغلان به محل کار و دانشجویان و دانش‌آموزان به سر درس و کتاب خود بازگشته‌اند، اما همه اینها نه‌تنها بازار موسیقی را از رونق نینداخته که برعکس، لطافت هوای بهاری اثر خود را روی جان و روح مردم گذاشته؛ به‌نحوی‌که آنان را برای دیدن و شنیدن آثار هنری به‌ویژه کنسرت‌ها مشتاق‌تر کرده است. از این‌رو دور جدید اجرای هنرمندان عرصه موسیقی چندان دور از انتظار نیست. همان‌طور که گروه پالت، محمد علیزاده، حامد همایون، ایرج، احسان خواجه‌امیری، کاوه آفاق و امید حاجیلی خوانندگانی فعالیت خود از روزگذشته (۱۴ فروردین) تا دوشنبه هفته بعد (۲۱ فروردین) به ترتیب در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران، سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران، سالن شهدای قلاویزان ایلام، سالن سینما جهان‌نمای چالوس، سالن هلال‌احمر زنجان، سالن کوثر قزوین، تالار چیچک تبریز، سالن آمفی‌تئاتر زنده‌یاد نامجوی رشت و سالن ورزشی گیت بوستان اهواز از سر گرفته‌اند تا شاهد ۱۹ اجرا از هفت خواننده باشیم.در این میان محمد علیزاده با هفت اجرا (۶ اجرا در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران و یکی در سالن شهدای قلاویزان ایلام) بیشترین تعداد اجرا را دارد تا همچنان از این لحاظ رکوردشکن باشد. نکته دیگر اینکه در فاصله ۱۴ تا ۲۱ فروردین ایرج سومین کنسرتش را بعد از ۱۵ سال در قزوین اجرا می‌کند و احسان خواجه‌امیری در تبریز کنسرت خواهد داشت تا شاهد اجرای این پدر و پسر در یک هفته باشیم.

گروه پالت

گروه پالت پس از آنکه جمعه چهارم فروردین در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران روی صحنه رفت، در ادامه با تمدید این کنسرت امروز سه‌شنبه ۱۵ فروردین ساعت ۲۱:۳۰ در همان مکان اجرا خواهد داشت. قیمت بلیت این کنسرت بین ۵۰ تا ۱۳۰ هزار تومان و برگزارکننده آن موسسه آوای هنر است.

محمد علیزاده

محمد علیزاده خواننده پاپ چهارشنبه، پنج‌شنبه و جمعه ۱۶، ۱۷ و ۱۸ فروردین هر روز در دو نوبت ۱۸ و ۲۱:۳۰ در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران روی صحنه می‌رود. قیمت بلیت این کنسرت که فروش آن تمام شده بین ۴۵ تا ۱۳۰ هزار تومان است. علیزاده همچنین روز دوشنبه ۲۱ فروردین ساعت ۲۱ در سالن شهدای قلاویزان ایلام با قیمت بلیتی بین ۴۰ تا ۱۲۵ هزار تومان کنسرت خواهد داشت.

حامد همایون

حامد همایون که از سوی پروژه استعدادهای موسیقی ایرانِ موسسه ترانه شرقی به مدیریت محسن رجب‌پور به اهالی موسیقی پاپ معرفی شد روز چهارشنبه ۱۶ فروردین در دو نوبت ۱۸:۳۰ و ۲۱:۳۰ در سالن سینما جهان‌نمای چالوس روی صحنه می‌رود. بلیت اجرای ساعت ۲۱:۳۰ او تمام شده است. قیمت بلیت این کنسرت بین ۶۰ تا ۱۰۰ هزار تومان است. همایون همچنین روز جمعه ۱۸ فروردین در دو نوبت ۱۷:۳۰ و ۲۰:۳۰ در سالن هلال‌احمر زنجان روی صحنه خواهد رفت. کف قیمت بلیت این کنسرت ۵۰ و سقف آن ۸۵ هزار تومان است.

ایرج

حسین خواجه‌امیری خواننده پیشکسوت، پدر احسان خواجه‌امیری معروف به ایرج روز شنبه ۱۹ فروردین در دو نوبت ۱۸ و ۲۰:۳۰ در سالن کوثر قزوین روی صحنه می‌رود. قیمت بلیت این کنسرت بین ۳۰ تا ۶۰ هزار تومان است. ایرج که بیش از ۱۵ سال از فضای اجرای زنده رسمی دور بود، از ابتدای سال ۹۵ و با اجرا در بندرعباس و کیش بار دیگر به صحنه برگشت. او برخلاف دو کنسرت قبل که خواننده همراه در کنار خود داشت، این بار به تنهایی اجرا می‌کند.

احسان خواجه‌امیری

پسر ایرج، احسان خواجه‌امیری روز دوشنبه ۲۱ فروردین در دو نوبت ۱۸:۳۰ و ۲۱:۳۰ در تالار چیچک تبریز روی صحنه می‌رود. بلیت این کنسرت با قیمتی بین ۴۰ تا ۱۰۰ هزار تومان به‌ فروش می‌رسد.

کاوه آفاق

کاوه آفاق روز دوشنبه ۲۱ فروردین در دو نوبت ۱۸:۳۰ و ۲۱:۳۰ در سالن آمفی‌تئاتر زنده‌یاد نامجوی رشت روی صحنه می‌رود. بلیت این کنسرت نیز بین ۶۰ تا ۹۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

امید حاجیلی

کنسرت امید حاجیلی خواننده پاپ روز دوشنبه ۲۱ فروردین در سالن ورزشی گیت بوستان اهواز برگزار خواهد شد. قیمت بلیت این اجرا که ساعت آن در سایت فروش بلیت ذکر نشده بین ۵۰ تا ۹۵ هزار تومان است.

کنسرت کردی

کنسرت مقامی «گروه‌هانا، موسیقی کردی» به سرپرستی مصطفی عزیزی پنج‌شنبه ۲۴ فروردین ماه در خانه هنرمندان تالار استاد شهناز برگزار می‌شود. این کنسرت در دو سانس ۱۸ و ۲۰ اجرا می‌شود. هیوا احمدی (آواز)، مصطفی عزیزی و سیدطهمورث میره بیگی (نوازندگان تنبور)، داوود نجف زاده (دیوان)، کاوه امینی (دف) اعضای گروه‌هانا هستند. بلیت این کنسرت بر مبنای ردیف سالن از ۳۵ تا ۵۰ هزار تومان فروخته می‌شود.

کُر فلوت تهران

همچنین «کُر فلوت تهران» پس از اجرا در سی و دومین جشنواره موسیقی فجر، بار دیگر برای اجرای کنسرت به رهبری سعید تقدسی، ۳۱ فروردین و یکم اردیبهشت ماه در تالار رودکی کنسرت می‌دهد.در این دو اجرا، مانند کنسرت‌های پیشینِ این گروه، فیروزه نوایی سرپرستی کُر فلوت را عهده‌دار است.«کُر فلوت تهران» در سال ۱۳۹۴ به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرد. این گروه با کنار هم قرار گرفتن مجموعه سازهای خانواده فلوت، همچون فلوت آلتو، پیکولو و باس تشکیل شده و نغمه برخاسته از اجرای آن، به همین دلیل که برخاسته از سازهای گوناگون خانواده یک ساز است، می‌تواند تجربه شنیداری خاصی را برای مخاطبان رقم بزند.

در اجرای پیش روی «کُر فلوت تهران»، این گروه قطعه‌هایی را از موتسارت، بِدریخ اِسمِتانا، توماسو آلبینونی، داپلر و ژرژ بیزه اجرا می‌کند. میثم قدرتی، علی چوپانی، روشنک نوشی و بهرنگ الکامه سولیست‌هایی هستند که در دو نوبت کنسرت آتی «کُر فلوت تهران» تکنوازی می‌کنند. «کُر فلوت تهران» که مرداد سال گذشته نیز در تالار وحدت تهران کنسرت برگزار کرده بود، چند ماه پیش هم برای نخستین بار در جشنواره موسیقی فجر حضور یافت و آهنگ «رقص دایره» از روانشاد استاد حشمت سنجری را اجرا کرد. کنسرت «کُر فلوت تهران» ساعت ۲۱ در تالار رودکی تهران برگزار می‌شود.