به روال معمول هر سال، روزهای تعطیل نوروز مناسبت خوبی برای پخش سریال‌های نوروزی است. تلویزیون در یکی، دو ماه اخیر با برانداز کردن سریال‌های متعددی سرانجام تصمیمش را برای کنداکتور سریال‌های نوروزی نهایی کرد و برخی از مهم‌ترین سریال‌های تامینی برای نوروز را از ابتدای سال آینده روی آنتن خواهد برد. البته از بین شبکه‌های پنج‌گانه شبکه پنج سیما هنوز سریال قطعی کنداکتور نوروزی‌اش را اعلام نکرده است.زمان دقیق پخش این سریال‌ها را به تفکیک شبکه‌های نمایش‌دهنده در جدول می‌بینید، اما قبل از آن مرور کوتاهی بر این سریال‌ها خواهیم داشت.

علی‌البدل: به کارگردانی سیروس مقدم در ۱۵ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای برای پخش در نظر گرفته شده است. «علی‌البدل» روایتی طنز است از افرادی که در جلسات شوراها حاضر می‌شوند، اما حق رای ندارند. مهدی هاشمی، احمد مهرانفر، ناهید مسلمی، محسن تنابنده، مهدی فخیم‌ زاده، هادی کاظمی، گوهر خیراندیش، محمود جعفری و حسین محب‌‌اهری بازیگران علی البدل هستند.

مرز خوشبختى: به کارگردانی حسین سهیلی‌زاده و با حضور پوریا پورسرخ، امیرحسین آرمان، مهدی سلوکی و شهرزاد کمال‌زاده، قصه سه جوان را روایت می‌کند که یکی از آنها به‌عنوان شخصیت محوری این قصه با قرار گرفتن در موقعیت‌های جالب و مفرح مجبور می‌شود قبل از آغاز سال جدید از تهران به شهر محلات سفر کند.

خانه ما: به کارگردانی سامان مقدم در ۶۰ قسمت ۴۰ دقیقه‌ای تولید شده و بینندگان شبکه سه سیما علاوه‌بر ایام نوروز می‌توانند این مجموعه را تا پایان اردیبهشت‌ماه هرشب ساعت ۲۰:۴۵ دنبال کنند. فرهاد آئیش، گوهر خیراندیش، آزاده صمدی، رویا تیموریان و ویشکا آسایش از بازیگران این مجموعه هستند. این سریال کمدی داستان چهار خانواده را روایت می‌کند که به دلایلی مجبور می‌شوند سه ماه در یک خانه با یکدیگر زندگی کنند.

دوران کهن: این سریال خارجی در سال ۲۰۰۸ نامزد دریافت جایزه بهترین سریال و بهترین جلوه‌های ویژه از مجموع جوایز بفتا شد. این مجموعه نمایشی پیش از این نیز روی آنتن شبکه رفته است و داستان حیوانات ماقبل تاریخ را روایت می‌کند که به‌دلیل ناهنجاری وارد زمان حال می‌شوند.

شبکه پنج نیز تا الان مشغول رایزنی برای پخش سریالی تامینی از شبکه نمایش خانگی است. شبکه پنج سریال خود را ساعت ۲۳ روانه آنتن می‌کند. شبکه تماشا هم که به‌عنوان شبکه پخش سریال‌های تلویزیونی شناخته می‌شود، سریال‌های مختلفی را برای پخش در ایام نوروز ۹۶ آماده‌سازی کرده است.

ساعت پخش سریال‌ها در نوروز