برندگان «بفتا» معرفی شدند

«لالا لند» با کسب پنج جایزه شب جوایز بفتا را همانند شب جوایز گلدن گلوب از آن خود کرد. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، موزیکال «لالا لند» به کارگردانی دیمین شزل پنج جایزه بفتا از جمله جایزه بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و جایزه بهترین بازیگر زن را از آن خود کرد. این دوره از مراسم جوایز سینما آکادمی فیلم بریتانیا با اهدای جایزه بهترین فیلم بریتانیایی به کن لوچ آغاز شد. همان‌گونه که پیش‌بینی می‌شد جایزه بهترین بازیگر مرد برای بازی درخشان در «منچستر کنار دریا» به کیسی افلک رسید. فیلم «منچستر کنار دریا» علاوه‌بر این، جایزه بهترین فیلمنامه غیراقتباسی را از آن خود کرد. این جایزه به کنت لوگان رسید که علاوه‌بر نوشتن فیلمنامه کارگردان اثر هم بوده است. یکی از نکات عجیب شب جوایز بفتا دست خالی دو فیلم «ورود» و «حیوانات شب‌زی» بود که هر کدام برای ۹ جایزه نامزد شده بودند اما تنها یکی از آنها یک جایزه برد.

درام علمی‌-تخیلی «ورود» به کارگردانی دنیس ویلنو تنها جایزه بهترین صدابرداری را از آن خود کرد و «حیوانات شب‌زی» به کارگردانی تام فورد دست خالی از مراسم بیرون رفت. دو پتل که برای بازی در «شیر»‌ جایزه بهترین بازیگر مرد نقش مکمل را از آن خود کرد، هنگام دریافت جایزه گفت: «این فیلم درباره عشق است که مرزها، نژاد، رنگ پوست و هر چیز دیگری را پشت سر می‌گذارد.» پتل پس از پایان مراسم قول داد که جایزه خود را با سانی پاوار بازیگر نقش کودکی خود در فیلم تقسیم کند.این فیلم داستان یک پسر بچه هندی است که فرزندخوانده یک خانواده استرالیایی می‌شود و سال‌ها بعد دنبال خانواده‌ اصلی خود در هند می‌گردد. «شیر» جایزه بهترین فیلمنامه اقتباسی را نیز از آن خود کرد.

وایولا دیویس نیز که برای بازی در فیلم «حصارها» به کارگردانی دنزل واشنگتن برنده جایزه بهترین بازیگر زن نقش مکمل شد، هنگام دریافت جایزه از پدرش یاد کرد. فیلم «حصارها» با اقتباس از نمایشنامه‌ای به همین نام نوشته آگوست ویلسون ساخته شده است. در این مراسم جایزه بهترین کارگردان، فیلمنامه‌نویس یا تهیه‌کننده فیلم‌ اولی بریتانیا به بابک انوری با فیلم «زیر سایه» اهدا شد. این فیلم نماینده بریتانیا در بخش بهترین فیلم‌های غیرانگلیسی‌زبان هشتادونهمین دوره اسکار بود اما به جمع نامزدهای جایزه راه نیافت.درحالی‌که انیمیشن «کوبو و دوتار»‌ جایزه بهترین انیمیشن بلند را دریافت کرد، جایزه بهترین مستند به «سیزدهم» ساخته آوا دوورنی اهدا شد و فیلم «پسر شائول» به کارگردانی لاسلو نمش برنده اسکار سال گذشته، به عنوان بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان بفتا شناخته شد.