برنامه «هفت» جمعه ششم اردیبهشت میزبان امیر جعفری بازیگر سینما و تلویزیون بود. جعفری به نقد شرایط حاکم در سینما ایران و دفاع از بازیگران پرداخت. این بازیگر در ابتدای برنامه، درباره تفاوت حضور بازیگران در تئا‌تر، سینما و تلویزیون گفت: «هر بازیگری دوست دارد دیده شود و این دیده شدن در ذات اوست. برای بازیگر فرقی نمی‌کند مدیوم دیده شدن سینما باشد یا تلویزیون.»

بازیگر فیلم «قاعده تصادف» ادامه داد: «به جز «سیزده» هومن سیدی و «قاعده تصادف» بهنام بهزادی همه فیلم‌های سینمایی را که در یکی دو سال اخیر پیشنهاد شد، رد کردم. گفتم یا باید آبرویم را وسط بگذارم یا پول بگیرم. اما همیشه به خودم می‌گویم پس فردا که پسرم بزرگ شد می‌خواهد به هنرم افتخار کند یا پولم؟ واقعا در برزخ گیر افتادم و نمی‌دانم چه چیزی درست است.»

جعفری با نقل قولی از اصغر فرهادی ادامه داد: «اصغر فرهادی در جایی گفت از کسانی که می‌خواهند وارد سینما شوند امتحان دیکته بگیرید و اگر توانستند ۱۲ به بالا شوند به آنها اجازه ورود به سینما را بدهید. فیلمبردار‌ها هم به خاطر کارهای بی‌کیفیت دستمزد بالا می‌گیرند. مگر می‌شود برای هنر سقف تعیین کرد؟ قانون گرفتن دستمزد تا سقف معین را چه کسی تعیین می‌کند؟»

بازیگر فیلم «پستچی سه بار در نمی‌زند» خاطرنشان کرد: «از ما بدبخت‌تر و تو سری‌ خورتر پیدا نمی‌کنند. تا اتفاقی می‌افتد می‌گویند آقای گلزار آنقدر دستمزد گرفته است. ما معضل نیستیم. تعارف که نداریم سینما مرده است. معضل این است که باید ریشه‌ای مشکلات را حل کنند. یکی نیست بگوید مدیران بر اساس چه متری انتخاب می‌شوند. ما بگوییم، می‌گویند به شما چه ارتباطی دارد، وزیر انتخاب می‌کند. از وقتی فیلمنامه‌های نازل در سینما آمده، بحث دستمزد‌ها پیش آمد. هنر سینما یک چیز وارداتی از آن طرف است. ما نمی‌توانیم قانون بگذاریم که با سینما این کار را بکنیم. باید ببینیم آن طرفی‌ها چطور با سینما برخورد می‌کنند ما هم‌‌ همان کار را بکنیم.»

او با اشاره به علاقه مردم به داستان جذاب و خوب، گفت: «وقتی فیلمی دو، سه میلیارد تومان می‌فروشد چرا گلزار پول زیاد نگیرد ؟ نوش جانش. اصلا به خاطر اوست که فلان فیلم میلیاردی می‌فروشد. اگر رقابت سالم باشد، هیچ اشکالی ندارد. آن کارگردانان و بازیگرانی که باید در سینما باشند نیستند و این دقیقا‌‌ همان متر و معیار نادرست است. یک مقدار آزادی بدهند که فیلمنامه‌ها ساخته شود و بحث دستمزدهای بالای بازیگران پیش نیاید. همه فیلمنامه‌های خوب گیر افتاده است.»