نمایش «مرد بالشی» با کارگردانی مشترک محمد یعقوبی و آیدا کیخایی از فردا در تماشاخانه ایرانشهر به صحنه می‌رود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نمایش «مرد بالشی» نوشته مارتین مک‌دونا درباره قتل‌هایی است که در شهری رخ می‌دهد و این قتل‌ها را به داستان‌های یک نویسنده ارتباط می‌دهند. نمایشنامه «مرد بالشی» هشت شخصیت دارد که در نمایش محمد یعقوبی و آیدا کیخایی به چهار شخصیت تبدیل شده است. نقش‌ها را پیام دهکردی، احمد مهران‌فر، علی سرابی و نوید محمدزاده ایفا می‌کنند.

یعقوبی و کیخایی به همراه بازیگران «مرد بالشی» در نشست خبری این نمایش در خانه‌ هنرمندان ایران درباره این اثر صحبت کردند.

به گفته یعقوبی، «مرد بالشی» نمایشنامه منحصر به فردی است و قاعدتا تماشاگر باید فضای تازه‌ای را تجربه کند.

این نمایش قرار است سوم خرداد روی صحنه برود. یکی از خبرنگاران درباره همزمانی اجرای نمایش با انتخابات ریاست جمهوری پرسید که یعقوبی گفت فکر نمی‌کند این کار از نمایش «خشکسالی و دروغ»‌ که در تیر ۸۸ اجرا شد عواقب بدتری داشته باشد.

یعقوبی بیشتر متن‌هایی را اجرا می‌کند که خود نوشته، اما در دو کار آخرش سراغ متن‌های خارجی رفته است. او درباره اینکه چرا متن خودش را کار نمی‌کند، توضیح داد: «با خودم گفتم چرا نمایشنامه دیگری بنویسم و به شورای نظارت بدهم که یا اجازه اجرا بدهند یا ندهند. کار «خشکسالی و دروغ» با دردسر در سال ۹۰ اجرا شد. علاقه خودم این است که کارهای قبلی‌ام را باز تولید کنم، ولی این امکان فعلا فراهم نیست.»

او یادآور شد: «اصولا نویسنده تنبلی هستم و نوشتن برایم کار سختی است، نمی‌توانم کار سختی را انجام دهم که ندانم آخرش چه می‌شود. جزو برنامه‌هایم بود که سراغ متن‌های خارجی بروم، «ظلمت در نیمروز» آرتور کستلر را هم دراماتورژی کردم و دادم، اما تصویب نشد. گفتم نمایشنامه خارجی می‌دهم اگر تصویب شد کار می‌کنم.» آیدا کیخایی همچنین درباره تجربه مشترک کارگردانی‌اش با یعقوبی گفت: «کارگردانی مشترک کاری سختی است. پیش از این فکر می‌کردم دید من با آقای یعقوبی مشترک است، ولی هنگام کارگردانی دیدم اصلا این طور نیست و به خصوص در «مرد بالشی» این موضوع بیشتر به چشم آمد. فکر کردم در این کار می‌شود کارهای فانتزی کرد ولی آقای یعقوبی کاملا با آن مخالف بود، ولی من بر آن اصرار کردم.»