سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روز گذشته مواضع این وزارتخانه درباره حاشیه‌های شکل گرفته در فضای فرهنگی کشور را تشریح کرد. به گزارش «ایلنا» نوش‌آبادی گفت: شایعه امضای تفاهم‌نامه میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دادستانی در خصوص اجرای کنسرت‌های موسیقی و پذیرش شروط این نهاد مثل ضبط برنامه صحت ندارد و تاکنون هیچ تفاهم‌نامه‌ای درخصوص کیفیت برگزاری کنسرت‌ها با دادستانی امضا نشده است.

به گزارش «ایلنا» حسین نوش‌آبادی سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سی و دومین نشست خبری خود درباره شایعه‌هایی که در خصوص پذیرش شرایط دادستانی برای برگزاری کنسرت‌ها شنیده می‌شود، گفت: شایعه امضای تفاهم‌نامه میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دادستانی در خصوص اجرای کنسرت‌های موسیقی و پذیرش شروط این نهاد مثل ضبط برنامه صحت ندارد و تاکنون هیچ تفاهم‌نامه‌ای درخصوص کیفیت برگزاری کنسرت‌ها با دادستانی امضا نشده و خبری را که در این رابطه منتشر شده است تکذیب می‌کنیم.سخنگوی وزارت ارشاد افزود: البته عدم پذیرش برخی شروط دادستانی به معنای عدم همکاری و هماهنگی میان وزارت ارشاد و این نهاد نیست و ما در اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری خود به همکاری و همیاری مسوولان محترم قضایی و نیروهای انتظامی نیاز داریم. ان‌شاءالله این مشکلات حل و فصل می‌شود، اما همچنان صدور مجوز و نظارت محتوا برعهده وزارت ارشاد خواهد بود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر چرایی ممنوع‌التصویر بودن جهانگیر و باران کوثری گفت: ممنوع‌التصویر بودن آقای کوثری و دخترشان ارتباطی با وزارت ارشاد ندارد و مساله باید از مسوولان صداوسیما پرسیده شود. سازمان صداوسیما ضوابط و قوانین خاص خودش را دارد که براساس آن اقدام می‌کند. به عبارت دیگر تاکنون هیچ حکم ممنوع‌التصویری برای این افراد از سوی وزارت ارشاد صادر نشده است.نوش‌آبادی در پایان از احتمال بازگشت قریب‌الوقوع تعدادی از بازیگران پیوسته به شبکه‌های خارجی خبر داد و گفت: بسیاری از هنرمندانی که به شبکه‌های خارجی رفته‌اند در همین زمان کوتاه متوجه شدند که سرابی که ما از آن صحبت کردیم، واقعیت دارد و عزم بازگشت کرده‌اند. ما هم حرفی نداریم و صحنه برای کسانی که نادم هستند؛ مهیا است، اما باید بدانند که بازی را باخته‌اند و در این مدت هیچ منفعتی نبردند و تنها خودشان را بدنام کردند. به‌زودی خبرهایی می‌آید که تعدادی از این بازیگران به کشور بازمی‌گردند.