درحالی‌که سینماها برای رسیدن پاییز و آغاز فصل جوایز سینمایی در آمریکای شمالی آماده می‌شوند، باز هم یک فیلم ترسناک گوی‌سبقت را از رقیبان خود ربود و از جمعه تا یکشنبه «نفس نکش» با اکران در ۳۰۵۱ سالن، به ۳هفته صدرنشینی «جوخه خودکشی» پایان داد و بر صدر جدول فروش هفتگی تکیه زد. به گزارش همشهری، «نفس نکش» به کارگردانی فدی آلوارس با بودجه ۹میلیون و ۹۰۰هزار دلار ساخته شده و فروش هفته اول آن بیش از ۲۶میلیون دلار بوده است. این برای پنجمین بار در ماه‌های اخیر است که یک فیلم ترسناک تماشاگران را به سالن‌های تاریک می‌کشاند. «آب‌های کم‌عمق»، «پاکسازی: سال انتخابات»، «احضار روح۲» و «چراغ‌ها خاموش» دیگر فیلم‌های گونه وحشت هستند که در اکران آمریکا و کانادا موفق عمل کرده‌اند.

«نفس نکش» داستان ۳دوست در دیترویت است که به امید ربودن دارایی‌های مردی که فکر می‌کنند نابینا است، وارد خانه او می‌شوند اما برآورد آنها اشتباه است و به‌زودی یک بازی موش و گربه مرگبار آغاز می‌شود. منتقدان هم از این فیلم کم‌هزینه استقبال کرده‌اند و اگر اوضاع تا یکی‌دو هفته آینده همین‌گونه پیش برود، شاید استودیوها برای تولید قسمت دوم «نفس نکش» از همین امروز برنامه‌ریزی و دورخیز کنند. فیلم ابرقهرمانی «جوخه خودکشی» بر پایه گروهی ضد قهرمان که همچنان در بیش از ۳۵۰۰سینما روی پرده است، این هفته با رقم ۱۲میلیون دلار سرانجام یک پله سقوط کرد و پایین‌تر از «نفس نکش» ایستاد. فیلم تازه ویل اسمیت تا امروز ۲۸۳میلیون دلار فروخته است. دیگر فیلم تازه، «مکانیک: رستاخیز» با بازی جیسن استیتم بود که در ۲۲۵۸سینما اکران شد و کمی بیش از ۷میلیون دلار فروخت. این دنباله فیلم موفق مکانیک است که سال ۲۰۱۱ به نمایش درآمد و ۶۲میلیون دلار به‌دست آورد.

این هفته یک فیلم عاشقانه هم روی پرده سینماها رفت که ویژگی آن، به تصویر کشیدن دوران جوانی باراک اوباما و همسرش میشل است. «جنوب شهر با تو» داستان نخستین قرار رئیس‌جمهور فعلی آمریکا با همسر آینده‌اش در تابستان ۱۹۸۹را روایت می‌کند و تیکا سامپتر و پارکر ساویرز بازیگران اصلی آن هستند. فیلم در هفته اول اکران در ۸۱۳ سینما به نمایش عمومی درآمد و فروش آن کمی بیش از ۳ میلیون دلار بود که درست دوبرابر بودجه ۵/ ۱ میلیون دلاری آن است. «جنوب شهر با تو» در حالی سیزدهمین فیلم پرفروش هفته لقب گرفت که «دستان سنگی» با بازی رابرت دنیرو در نقش مربی یک قهرمان مشت‌زنی، در ۸۱۰ سینما کمی کمتر از ۲میلیون دلار فروخت. این فیلم که براساس داستانی واقعی ساخته شده، به‌زودی در ۲۵۰۰سینما روی پرده می‌رود.