گروه فرهنگ و هنر: پس از هفته‌ها فرمانروایی دو اثر پرفروش جوجو مویز در بازار کتاب، در هفته‌ای که گذشت آخرین رمان جی. کی رولینگ از سلسله کتاب‌های هری‌‌پاتر توانست گوی سبقت را از آثار رومانتیک «من پیش از تو» و «پس از تو» برباید و نشان دهد که هنوز آثار فانتزی در بازار کتاب ایران مانند دیگر نقاط جهان طرفدار دارد؛ هر چند این اثر با تفاوت‌های ساختاری که دارد در آن سوی آب‌ها موجب دلزدگی برخی سینه چاکان هری‌پاتر، شخصیت جادویی این نویسنده انگلیسی شده است، ولی گویا طرفداران «هری پاتر و فرزند نفرین شده» رولینگ آن قدر زیاد هستند که بتوانند بر بازار کتاب یا دست کم بر فهرست پرفروش‌ها تاثیر بگذارند. آخرین کتاب رولینگ پس از نوشتن چند اثر ماجرایی و واقع‌گرایانه، نمایشنامه‌ای است که در ادامه رمان‌های هری‌پاتر با محوریت شخصیت‌های این مجموعه منتشر شده است.

این اثر به قلم جان تیفانی و جک ثورن و تحت نظر رولینگ و با تایید وی به نگارش درآمده است. «هری پاتر و فرزند نفرین شده» هشتمین عنوان از مجموعه هری پاتر محسوب می‌شود که با ترجمه ویدا اسلامیه از سوی کتابسرای تندیس به بازار آمده است.دو اثر «من پیش از تو» و دنباله آن «پس از تو» هر دو با ترجمه مریم مفتاحی و چاپ انتشارات آموت داستان پرستاری جوان به نام لوسیا کلارک را روایت می‌کند که در پی ماجرایی عشقی برای گرفتن مهم‌ترین تصمیم زندگی‌اش بر سر دو راهی قرار می‌گیرد و پس از اینکه ماه‌هاست اشک خوانندگان مشتاق را در می‌آورد همچنان در صدر پرفروش‌ها قرار دارد، آنچنان‌که علاوه‌بر اینکه توانسته جزو پرفروش‌های جشنواره «تابستانه کتاب» شوند، «من پیش از تو» در کمتر از یکسال و نیم از زمان نخستین چاپ، به چاپ پانزدهم و «پس از تو» در مدت کمتر از ۶ ماه توانسته به چاپ هشتم برسد.کتاب «بی شعوری» نیز که با ترجمه‌های مختلف از سوی ناشران گوناگون منتشر شده و چند سالی است هر هفته جزو پرفروش‌های بازار محسوب می‌شود، با نگاه طنزآمیز خاویر کرمنت به خطرناک‌ترین بیماری همه دوران یعنی مصادیق «بی‌شعوری» می‌پردازد.

اگر چه از اوج استقبال از این کتاب کاسته شده ولی همچنان می‌توان آن را در فهرست آثار پرفروش یافت.از دیگر آثاری که با تم عرفانی در بازار کتاب ایران گل کرده و همچنان از آن استقبال می‌شود اثر بانوی نویسنده اهل ترکیه الیف شافاک است. این کتاب روایتی موازی بین جهان امروز و جهان مولاناست و رابطه بین شمس و مولانا را به زبان امروزی بازگو می‌کند. این اثر با نام‌های «ملت عشق» با ترجمه ارسلان فصیحی و «طریقت عشق» با ترجمه اکرم غفاروند به چاپ رسیده است.همچنین در این هفته آثاری چون «پروژه رُزی»، «جلبگ»، «لاوینیا»، «خون مردگی»، «دکتر نون زنش را بیشتر از مصدق دوست دارد»، «دو کوچه بالاتر»، «جانوران شگفت انگیز و زیستگاه آنها»، «اثر انگشت» و «اسمش همین است» برای نخستین‌بار به فهرست پرفروش‌های بازار کتاب تهران راه یافته‌اند. بنا به گزارش خبرگزاری کتاب ایران پرفروش‌های برخی کتابفروشی‌های معروف تهران در هفته‌ای که گذشت از این قرار است.

یکه‌تازی آثار ترجمه در بازار