چهره‏های مطرح بسیاری در حوزه‌های مختلف سیاسی و فرهنگی درگذشت این هنرمند برجسته را تسلیت گفته‏اند که در ادامه بخشی از پیام‏های تسلیت منتشر شده در رسانه‏های مختلف از سوی برخی چهره‏های شناخته شده را می‏خوانید.

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی: درگذشت استاد ارجمند، بازیگر پرتوان و پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون آقای داوود رشیدی موجب تاسف و تاثر گردید. مرحوم رشیدی از چهره‏های ماندگار هنر بازیگری کشور بود که در طول عمر خویش، نقش‏آفرینی‏های درخشانی برجای گذاشت و بدون شک فقدان ایشان برای جامعه هنری، جبران‌ناپذیر خواهد بود. اینجانب ضمن عرض تسلیت این ضایعه به مردم هنردوست ایران و خانواده این هنرمند توانا، برای مرحوم داوود رشیدی رحمت و برای بازماندگان صبر و اجر از درگاه خداوند متعال مسالت می‏کنم.

محمدرضا عارف: «استاد داوود رشیدی هنرمند پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون از میان ما رفت. آقای رشیدی نماد نسلی است که تاریخ هنر ایران به آن افتخار می‌کند. آثار ارزشمندی که استاد رشیدی در آن نقش آفرینی کرد به‌ویژه فیلم‌ها و سریال‌هایی با مضامین تاریخی و مذهبی هیچ‌گاه از یاد و خاطره ها نخواهد رفت. در آخرین دیداری که با این هنرمند مردمی در ماه مبارک رمضان امسال داشتم به ایشان گفتم که نسل جدید باید اخلاق و مردمداری را از شما هنرمندان اصیل بیاموزد. درگذشت استاد داوود رشیدی را به همسر محترم شان سرکار خانم احترام برومند و فرزند هنرمندشان خانم لیلی رشیدی و همه بستگان داغدار و جامعه هنری کشورمان تسلیت عرض می‌کنم. یادش گرامی و راهش پر رهرو باد.»همچنین علی جنتی، وزیر ارشاد طی تماس تلفنی با خانواده داوود رشیدی، ضمن ابراز ناراحتی به جهت از دست دادن یکی از بهترین هنرمندان پرتوان، با دانش و خوش ذوق کشور، برای بازماندگان صبر و شکیبایی مسالت داشت.

علی مرادخانی، معاون هنری وزارت ارشاد: کارنامه درخشان فعالیت‏های هنری ایشان به تنهایی گویای نبوغ هنری و توانایی بالای ایشان در عرصه هنر است و این آثار همیشه نام و یاد او را در تاریخ فرهنگ و هنر این مرز و بوم زنده نگه خواهد داشت. اینجانب ضمن عرض تسلیت به جامعه هنری کشور و عموم علاقه‌مندان استاد، از خداوند بزرگ برای روح بلند آن مرحوم آمرزش و آرامش و برای بازماندگان به‌ویژه خانواده معظم و همسر هنرمندشان سرکار خانم احترام برومند و فرزند هنرمند ایشان سرکار خانم لیلی رشیدی صبر و شکیبایی مسالت دارم.

حجت‌الله ایوبی، رئیس سازمان سینمایی: باغبان پیر گلشن رازهای ناب انسانی از میانمان رفت. اما او هست و همیشه خواهد ماند در خاطرمان. این غروب غم انگیز را تسلیت می‌گویم از صمیم قلبم به همسر بی‌مانندش بانواحترام برومند، فرزندان داغدارش، جامعه سینما و تئاتر و همه مردم ایران.

عزت‌الله انتظامی: من ارادت زیادی به او داشتم. او یکی از بهترین همکاران من بود که همکاری نزدیک با او داشتم، متاسفانه زود ما را ترک کرد. داوود رشیدی اطلاعات بسیاری داشت. زبان فرانسه را هم به خوبی بلد بود، شخصیتی داشت که با همه کنار می‌آمد و درصدد رفع مشکلات دیگران برمی آمد. برای خانواده و دختر او آرزوی صبر دارم. او یکی از عزیزترین همکاران من بود، وقتی خبر فوت او را شنیدم بسیار غمگین شدم، او یکی از افرادی بود که من با او زندگی کردم و دوستی زیادی با او داشتم. ما ناگهان او را از دست دادیم، پیدا کردن چنین دوستی در این زمانه دیگر ممکن نیست امیدوارم غم آخر همه دوستان و هنردوستان این کشور باشد.

علی نصیریان: این اتفاق بسیار من را ناراحت کرده و نمی‏دانم چه می‏توانم بگویم. واقعا متاسفم. پاره‌ای از تن ما جدا شد. این اتفاق بسیار من را ناراحت کرده است و من این ضایعه ناگهانی و ناگوار را به همه هنرمندان و هنردوستان تسلیت عرض می‏کنم. داوود رشیدی تحصیلکرده اروپا بود و وقتی به ایران آمد تمام تلاش خود را کرد تا تئاتر ایران را متحول کند. رشیدی یکی از پیشگامان تئاتر جدید ایران است. او تئاتر مدرن اروپا را وارد ایران کرد. کارهای ارزشمندی در دهه چهل خورشیدی انجام داد و با ارائه تئاترهای تازه خود، تئاتر جدید ایران را قوت بخشید. از نبود او به شدت متاثرم. او انسانی فهمیده، صمیمی یک دوست خوب و هنرمند و کارگردان خوب تئاتر بود.

جمشید مشایخی: به هیچ وجه رفتنش را باور نمی‏کنم. همکاری من با داوود رشیدی از همان ابتدای ورود به ایران آغاز شد و همکاری‌های فراوانی با هم داشتیم. به هیچ وجه رفتنش را باور نمی‏کنم و الان شوکه شده‏ام و نمی‌دانم چه بگویم. به خانواده، فرزندان و همه دوستداران و عزیزان هنر و هنرمندان تسلیت می‌گویم.

پرویز پرستویی: متاسفانه استاد پیشکسوت داوود رشیدی یکی از پنج تن سینمای ایران است که بنده این افتخار رو داشتم که در سریال آوای فاخته به کارگردانی زنده‌یاد بهمن زرین‏پور و همچنین در سریال امام علی (ع) در خدمتشون شاگردی کنم، دارفانی را وداع گفتند از طرف خودم به خانواده محترمش و جامعه هنری تسلیت می‌گم، و تسلیت مخصوص به استاد انتظامی، نصیریان، مشایخی و محمدعلی کشاورز نسل تکرارناشدنی.

باران کوثری: غم از دست دادن شما باور نکردنی است، استاد سفر به‌خیر.

علی کریمی: روحت شاد استاد رشیدی.

عبدالله اسکندری خطاب به علی حاتمی کارگردان «هزاردستان» نوشت: «على جان شش‏انگشتى از ما زودتر آمد پیش تو.»

جواد رضویان: به نام حضرت حق، پروازتان مبارک استاد، آسمانى شدنتان چه زود بود.سلام و عرض تسلیت خدمت شما خوبان هنر دوست، جامعه هنرى و خانواده استاد رشیدى مخصوصا لیلى خانم رشیدى و مادر نازنینشون، آرزوى صبر و سلامتى براى این عزیزان.

محسن کیایی: دستی از هزاردستان کم شد.