شکست بزرگ «بن هور» در گیشه سینما

نسخه جدید و پرهزینه فیلم تاریخی «بن‌هور» در اولین هفته نمایش در گیشه، عملکرد بسیار مایوس‌کننده‌ای را ثبت کرد. به گزارش «ایسنا»، فیلم «بن هور» که با هزینه تولید ۱۰۰ میلیون دلاری ساخته شده است، در اولین هفته نمایش در سینماهای آمریکا به فروش ناامیدکننده ۴/ ۱۱ میلیون دلار دست یافت که برای فیلمی با این هزینه تولید در اولین هفته نمایش عملکردی فاجعه‌بار است و می‌توان این فیلم را از حالا یکی از بزرگ‌ترین شکست‌های تجاری گیشه تابستانی هالیوود نامید.

فیلم «جوخه انتحاری» با فروش ۲۱ میلیون دلاری برای سومین هفته پیاپی در صدر فهرست پرفروش‌ترین فیلم‌های گیشه آمریکای‌شمالی قرار گرفت. این فیلم در آخر هفته میلادی که گذشت در سایر کشورهای جهان نیز ۳۸ میلیون دلار فروخت و مجموع فروش جهانی خود را از مرز ۵۷۰ میلیون دلار عبور داد.فیلم «بن هور» را که محصول مشترک دو کمپانی «متروگلدوین‌مایر» و «پارامونت» است می‌توان جدیدترین قربانی بازسازی‌های سینمایی در گیشه تابستان به‌شمار آورد که همچون فیلم‌های «روز استقلال: بازخیز» و «شکارچیان روح» نتوانستند مخاطبان زیادی را جذب سینماها کنند.

این فیلم تاریخی که «مورگان فریمن» و «جک هیوستون» از بازیگران اصلی آن هستند در ۲۰ بازار خارجی که به روی پرده رفت نیز چندان پرمخاطب نبود و هفته اول اکران خارجی خود را با فروش ۷/ ۱ میلیون دلاری سپری کرد.رمان «بن هور: داستان مسیح» برای اولین‌بار در سال ۱۹۲۵ در فیلمی صامت با همین نام اقتباس شد، اما فیلمی که به شهرت جهانی دست یافت، نسخه ساخته شده در سال ۱۹۵۹ به کارگردانی «ولیام وایلر» بود که با بازی «چارلتون هستون» موفق به کسب جایزه اسکار بهترین فیلم شد.