اعتراض گروه «دارکوب» به شرکت‌های پخش موسیقی

در پی اتفاقاتی که در حوزه پخش آلبوم‌های مستقل در ایران رخ می‌دهد، گروه «دارکوب» تصمیم دارد از این پس آثار خود را به شکل مستقل و تک‌آهنگ منتشر کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اولین گام این گروه جهت تحقق این موضوع، انتشار قطعه «تندیسی از سراب» است که اولین اثر آنها پس از آلبوم «نوکوب» به حساب می‌آید. این قطعه براساس ترانه‌ای از روزبه بمانی و به خوانندگی محمد ذاکرحسین تولید شده است. همایون نصیری سرپرست گروه دارکوب درباره تصمیم جدید گروه مبنی بر انتشار تک‌آهنگ‌های متعدد به جای تولید آلبوم گفت: «ما فعلا در پی آن هستیم که برای هر قطعه پروژه اى مستقل تعریف کنیم و سپس آن را منتشر کنیم، مانند قطعه «تندیسی از سراب». البته انجام این کار به آن معنا نیست که آلبوم منتشر نمی‌شود.

تصمیم بر آن است پس از انتشاراین قطعات مستقل، قطعاتى که قابلیت همنشینى در کنار هم را دارند را برای ماندگار شدن خط فعالیتی دارکوب، در دوره‌های زمانی گوناگون به‌صورت آلبوم منتشر خواهیم کرد. ولی فعلا تمرکز ما روی انتشار تک‌آهنگ است. براى ما مهم است که مخاطب صدای ما را بشنود واین ارتباط به‌روز باشد.»

این نوازنده افزود: «لازم به توضیح است طبق برنامه‌ریزى‌هاى به عمل آمده تک آهنگ‌هاى دارکوب برای استفاده علاقه‌مندان به‌طور گسترده در تمامى سایت‌هاى موسیقى انتشار مى‌یابد، ولی اگر کسی علاقه‌مند است می‌تواند با خرید تک‌آهنگ‌هاى دارکوب- که اولین آن «تندیسی از سراب» است- ما را بیشتر همراهی کند.»