جشن امضای «هری‌ پاتر» در تهران

هنگامی که انتشارات «لیتل براون» از انتشار هشتمین داستان از مجموعه هری‌پاتر خبر داد، هواداران این نوجوان مدرسه جادوگری را بسیار هیجان‏زده کرد؛ هرچند پس از به بازار آمدن آن، بسیاری از آنها ناامید شدند.

به گزارش «ایبنا» این در حالی است که خود «جی کی رولینگ» پیش‌تر در حساب توییتری‏اش تاکید کرده بود که این کتاب بیشتر متنی نوشته شده از روی نمایشنامه است و نه رمانی مجزا که او نوشته باشد. در حقیقت این داستان مستقیما توسط خود «رولینگ» نوشته نشده است. او و کارگردان تئاتر «جان تیفانی» با همکاری «جک ترون»، نمایشنامه‏نویس آن را نوشته و «ترون» است که داستان «رولینگ» را به صحنه برد. تمامی این اطلاعات روی جلد کتاب چنین نوشته شده است: «بر اساس داستانی از «جی‏کی رولینگ»، «جان تیفانی» و «جک ترون». نمایشنامه جدیدی از جک ترون.» هرچند این موضوع باعث نشد تا هواداران که انتظار داستان جدیدی از «رولینگ» را داشتند، برای خرید و خواندن آن هجوم نیاورند ولی برخی هواداران در فضای مجازی به انتقاد از این کتاب پرداختند.

برخی دیگر از اینکه «رولینگ» خود این کتاب را ننوشته احساس کرده‏اند که گول خورده‏اند با وجود این اغلب خوانندگان او را مقصر نمی‏دانند.همچنین مراسم رونمایی و جشن امضای تازه‌ترین کتاب مجموعه «هری‌ پاتر» که با ترجمه ویدا اسلامیه منتشرشد، برگزار می‌شود. این کتاب توسط نشر کتابسرای تندیس در ۳۱۱ صفحه با شمارگان ۶هزار نسخه و قیمت ۱۹هزار تومان منتشر شده است و برنامه رونمایی اش فردا دوشنبه اول شهریور با حضور مترجم، در شهر کتاب پاسداران واقع در پاسداران، بوستان دوم، پلاک ۹ از ساعت ۱۵ تا ۱۷ برگزار می‌شود.