قیمت نجومی بلیت نمایش «هری پاتر»

نمایش «هری پاتر»به کارگردانی جک ترون و با نمایشنامه‌ای از جی‌.کی رولینگ، جک ترون و جان تیفانی از ماه ژوئن در لندن به صحنه می‌رود و اجرای آن تا دسامبر سال ۲۰۱۷ ادامه خواهد داشت. این درحالی است که ۲۵۰ هزار بلیت این نمایش تنها در یک روز به فروش رسیده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، قیمت بلیت‌های نمایش «هری پاتر» در وب‌سایت‌های فرعی فروش بلیت به حدی بالا رفته که سبب اعتراض تهیه‌کنندگان این نمایش شده است. تهیه‌کنندگان این نمایش به کسانی که گاهی چند هزار پوند برای خرید بلیت از مکان‌های غیرمجاز و بازار سیاه صرف می‌کنند، هشدار دادند که درصورت محرز شدن این امر از ورود آنها به سالن تئاتر جلوگیری خواهد شد. در یکی از وب‌سایت‌هایی که بلیت‌ این نمایش را برای فروش عرضه کرده است، قیمت بلیت به بیش از هشت هزار پوند رسیده، درحالی‌که بالاترین قیمت بلیت در وب‌سایت رسمی نمایش تنها ۱۴۰ پوند است. این نمایش که در دو بخش در پالاس تئاتر لندن به صحنه می‌رود، تا کنون تمام رکوردهای فروش را شکسته است. استقبال از این نمایش به حدی است که هواداران گاهی ساعت‌ها وقت صرف می‌کنند تا به صورت آنلاین یک بلیت برای تماشای نمایش بخرند، اما در همین حال که بسیاری موفق به خرید بلیت از مکان‌های مجاز نمی‌شوند، بلیت‌ این نمایش با قیمت بسیار بیشتر در وب‌سایت‌های فرعی موجود است. تهیه‌کنندگان نمایش از کسانی که با سوءاستفاده از علاقه تماشاگران به نمایش سعی در کسب درآمد دارند نیز انتقاد کردند. این نمایش به حدی پرهوادار است که بسیاری از دیگر کشورها به لندن سفر می‌کنند تا بلکه «هری پاتر» را برصحنه ببینند.

آنها در این رابطه گفتند: «بازارهای فرعی فروش بلیت همانند یک بیماری مسری در تمام صنعت سایه انداخته است و ما به‌عنوان تهیه‌کننده این موضوع را جدی می‌گیریم. اولویت ما حفاظت از مشتریان است و برای مبارزه با این مشکل تمام توانمان را به‌کار خواهیم گرفت.»