انتخاب برترین‌های هجدهمین جشن سینمای ایران با رای 470 داور

کمال تبریزی در نشست خبری هجدهمین جشن خانه سینما به اعتراض‌های وارده به آیین‌نامه این رویداد هنری پاسخ داد و آرزو کرد حواشی جشن حافظ بار دیگر برای اهالی سینما رخ ندهد. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، عصر دوشنبه ۱۸ مرداد، نخستین جلسه مطبوعاتی هجدهمین جشن خانه سینما در محل سالن سیف‌الله داد خانه سینما با حضور کمال تبریزی دبیر این جشن، منوچهر شاهسواری (مدیرعامل خانه سینما) و بیژن میرباقری مدیر اجرایی جشن برگزار شد. کمال تبریزی دبیر هجدهمین جشن سینمای ایران در این نشست گفت: «مهم‌ترین تغییر در داوری این دوره این است که بر خلاف دوره‌های قبل داوری‌ها با ۳۰۰ نفر شروع می‌شود و به ۴۷۰ داور می‌رسد.»

بلایی سر جشن حافظ نیامد

تبریزی در ادامه درباره حاشیه‌هایی که بعد از جشن حافظ به‌وجود آمد و احتمال به‌وجود آمدن آن برای جشن خانه سینما توضیح داد: «بلای زیادی سر جشن حافظ نیامد. تجربه اولیه‌ای بود که از آن عبور کردیم و امیدوارم برای جشن ما اتفاق نیفتد. البته برای ما نحوه برگزاری جشن بیشتر اهمیت دارد و می‌دانم آن‌قدر شعور و همراهی در اهالی سینما هست که ما را دچار چنین دردسری نکند.»

پخش آنلاین جشن خانه سینما

این فیلمساز درباره پخش آنلاین برنامه جشن نیز توضیح داد: یکسری سایت‌ها این درخواست را داشته‌اند اما از آنجا که ممکن است آورده مالی برای خانه سینما داشته باشد، نپذیرفته‌ایم.در تکمیل این سخن منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما نیز که در جلسه حضور داشت گفت: «با «فیلم‌نت» گفت‌وگو کرده‌ایم و قرار است با فاصله‌ای کم از طریق شبکه VOD مراسم را پخش کنند.پس از حرف شاهسواری، کمال تبریزی به شوخی خطاب به شاهسواری گفت: «خدا کند جِم مراسم را پخش نکند.»