رکورد شکنی 21 هزار نفری کنسرت تابستانی «نا‌گفته»

کنسرت فصل نو «ناگفته» حافظ و شهرام ناظری که در تاریخ‌های ۱۵، ۲۰ و ۲۱ مرداد تمدید شده بود، به‌دلیل استقبال، دوباره و در تاریخ ۲۲ مرداد برای ششمین روز تمدید شد تا به این واسطه، رکورد ۲۱ هزار نفری تماشاگران را به نام خود ثبت کند.به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این اتفاق که در دوران رکود و لغو مجوز کنسرت‌های موسیقی رخ داده حاکی از آن است که مردم هنوز به موسیقی متفاوت علاقه‌مندند و از آن استقبال می‌کنند. هفت قطعه از آلبوم «ناگفته» در این کنسرت اجرا می‌شودو این درحالی است که پس از گذشت دو سال از انتشار این آلبوم، «ناگفته» هنوز در صدر فروش قرار دارد. دومین شب از این کنسرت، شامگاه پنج‌شنبه ۱۴ مرداد برگزار شد.

شهرام ناظری در ابتدای ورود به صحنه ضمن خوشامدگویی، رو به مخاطبان گفت: «اگر من و دیگر هنرمندان در کشور مانده‌ایم، به خاطر عشق به آب و خاک و هموطنانمان است. در این سال‌ها تا الان که روبه‌روی شما نشسته‌ام، نه آنها خواستند من به رادیو وتلویزیون بروم و نه من رفتم. از طرفی حقوق مادی و معنوی من را ندادند.»استاد آواز ایرانی افزود: «۵۰ اثری را که پس از انقلاب از من موجود است با عشق و همت خودم و دوستان هنرمند عرضه کردم. کار خوبی کردیم در کنار هموطنانمان ماندیم و در پستی و بلندی‌ها کنارشان بودیم.»ناظری با اعتقاد به اینکه عملکرد رسانه‌ها در زمینه موسیقی بد بوده است و سلیقه هنری مردم سال به سال افت می‌کند، ادامه داد: «به‌دلیل اینکه خط مشی تعریف نکرده‌اند، رسانه‌ها راهی برای ارتقای جامعه رو به بالا انتخاب نکردند. اما خوشبختانه می‌بینم باز مردم ایران از برنامه‌های هنری که اصول و ذهنیت صحیحی در آنها هست استقبال می‌کنند.»

حافظ ناظری هم در این کنسرت گفت: «این فرصتی است که در مقابل شما مردم حضور داشته باشیم و درس پس بدهیم. این برنامه سال‌ها طول کشید تا به وجود آمد. در «ناگفته‌ها» با هر ضعف و قوتی که دارد، تلاش شده کاری ارائه شود که شبیه به چیزی نیست. این فرصت ایجاد می‌شود مخاطبان در یک شب با فرهنگ‌های موسیقایی کلاسیک و سنتی و ملی ایرانی آشنا شوند.»وی با بیان اینکه در ابتدا قرار بود «ناگفته‌ها» با حضور ستاره‌های موسیقی دنیا برگزار شود، گفت: «دو سال پیش به ایران آمدم و می‌خواستم این برنامه را انجام بدهم که امکان‌پذیر نشد، سال بعدش هم اتفاق نیفتاد و زمانی که دوباره قصد داشتم به نیویورک برگردم، من را منصرف کردند و گفتند اگر این‌طوری پیش برود امکان دارد مجبور شوی تا آخر عمرت صبر کنی تا در ایران کنسرت بدهی. بمان و همین‌جا با موزیسین‌های ایرانی کنسرت خود را برگزار کن و من امروز خوشحالم.»