پردرآمدترین چهره‌های هنری جهان

گروه اقتصاد بین‌الملل: نشریه فوربس براساس سنت هر ساله خود فهرست پردرآمدترین افراد مشهور جهان را منتشر کرده است که در این فهرست نام چهره‌های هنری جهان هم به چشم می‌خورد. فوربس با انتشار این فهرست اعلام کرد که در فاصله ماه ژوئن سال ۲۰۱۵ تا ژوئن ۲۰۱۶(خرداد تا خرداد)، دواین جانسون بازیگر آمریکایی ۵/ ۶۵ میلیون دلار دریافت کرده که او را در ردیف ۱۸ از فهرست ۱۰۰ نفره فوربس شامل پردرآمدترین چهره‌های هنری سال قرار داد.جانسون اعلام کرد از کسب این جایگاه بسیار مفتخر است. او بلافاصله نوشت کسب چنین جایگاهی او را تشویق می کند تا سخت‌تر و سخت‌تر کار کند. وی گفت فرد آزمندی نیست، اما با این جایگاه، سطح او تغییر می‌کند و در عین حال نشان می‌دهد موفقیت به تنهایی به دست نمی‌آید. وی افزود: وقتی دورت پر از افراد قوی و درخشان باشد تو می‌خواهی باز هم جدی‌تر کار کنی. این قدرتِ کار جمعی است.

پردرآمد ترین بازیگر جهان کیست؟

البته جای تعجب ندارد که جانسون در راس پردرآمدترین‌های هالیوودی جای گرفته چون او در ۱۲ ماه اخیر در «سریع و خشمگین ۷» بازی کرده، بازیگر «سن آندریاس» و «اطلاعات مرکزی» هم بوده و در فیلم‌های «موآنا»، «سریع و خشمگین ۸»، «دیده بان ساحلی» نیز حضور داشته است. او در کمدی «بالرز» شبکه اچ‌بی‌او هم جلوی دوربین رفته است. دواین جانسون ملقب به «راک» دوم مه ۱۹۷۲ در هایورد کالیفرنیا متولد شد.پدرش آمریکایی آفریقایی تبار و مادرش ساموآیی بوده است.او در کودکی همراه پدر و مادر خویش سفرهای متعددی داشت و از نزدیک نظاره گر مسابقات پدر خود که او نیز از کشتی گیران مشهور بود می‌شد.جانسون از ۱۵ سالگی راگبی بازی کردن را آغاز کرد. دواین در دانشگاه میامی به درجات علمی فراوانی رسید و طولی نکشید که به موفقیت‌های فراوانی در راگبی رسید.در سال ۱۹۹۵ او متحمل سختی‌های فراوانی شد و توانست یک به یک هرکدام را از پیش‌رو بردارد.

در سال ۱۹۹۸ وی به گروه ورزشی کانادا پیوست و از آن جا بود که دوران کشتی‌گیری را به صورت حرفه‌ای آغاز کرد. دواین اولین مسابقه خود را در سری مسابقات «USWA» انجام داد. این اولین بازی و برد او در مسابقه بود که توانست در یک مسابقه تیمی به کمک هم تیمی خود برت سوایر حریف را از پیش‌رو بر دارد.در سال ۱۹۹۹ در مسابقات جهانی «WWE» شرکت کرد و با نام «راک» به شهرت فراوانی رسید. سرانجام دواین به رهبری قهرمانان مسابقات ملی آمریکا رسید و از آن جا بود که مردم او را با نام «راک» (صخره) شناختند. در سال ۱۹۹۹ راک برای اولین بار به سینما رفت و سپس در سال ۲۰۰۱ فیلم «بازگشت مومیایی» را بازی کرد. در سال ۲۰۰۱ راک با دنی گارسیا ازدواج کرد و صاحب یک دختر به نام سیمون الکساندر شد.

نفرات اول فهرست 100 نفره

در فهرست ۱۰۰ ثروتمند فوربس، جکی چان با ۶۱ میلیون دلار در رده ۲۲، مت دیمون با ۵۵ میلیون دلار در رتبه ۳۱، تام کروز با ۵۳ میلیون دلار در ردیف ۳۷، جانی دپ با ۴۸ میلیون دلار در ردیف ۴۶، جنیفر لارنس با ۴۶ میلیون دلار در ردیف ۴۹، بن افلک با ۴۳ میلیون دلار در ردیف ۵۸، ون دیزل با ۳۵ میلیون دلار در رتبه ۷۸، رابرت داونی جونیور با ۳۳ میلیون دلار در ردیف ۸۶، برد پیت با ۵/ ۳۱ میلیون دلار در ردیف ۹۴ جای گرفته‌اند. این در شرایطی است که جایگاه نخست این فهرست به تیلور سوئیفت خواننده آمریکایی تعلق گرفته است. درآمد خالص او ۲۰۰ میلیون دلار است. پس از او گروه موسیقی «وان دیرکشن» با درآمد ۱۱۰ میلیون دلاری در رتبه دوم این فهرست قرار گرفته است. جایگاه سوم این فهرست به یک نویسنده یعنی جیمز پترسون با درآمد ۹۵ میلیون دلاری تعلق گرفته است. دکتر فیل مک‌گراو، نویسنده، روانشناس و میزبان نمایش‌های تلویزیونی در آمریکا، با درآمد ۸۸ میلیون دلار در جایگاه چهارم فهرست پردرآمدترین افراد مشهور جهان قرار گرفته است. کریستیانو رونالدو،اسطوره پرتغالی فوتبال نیز با درآمد ۸۸ میلیون دلار در کنار دکتر فیل در جایگاه چهارم قرار گرفته است. کوین هارت، کمدین آمریکایی، با درآمد ۵/ ۸۷ میلیون دلاری در جایگاه ششم پردرآمدترین افراد مشهور جهان جای گرفته است. هاوارد استرن گوینده رادیو، با درآمد ۸۵ میلیون دلاری در رده هفتم این فهرست قرار دارد. لیونل مسی، اسطوره آرژانتینی فوتبال، با درآمد ۵/ ۸۱ میلیون دلاری جایگاه هشتم این فهرست را به خود اختصاص داده است. او لقب فوتبالیست سال را از فیفا دریافت کرده است.

جایگاه نهم این رده‌بندی را ادل، خواننده و ترانه نویس بریتانیایی به خود اختصاص داده است که درآمد وی ۵/ ۸۰ میلیون دلار اعلام شده است. راش لیمباو مدیر یک برنامه رادیویی با درآمد ۷۹ میلیون دلاری خود در جایگاه دهم قرار دارد. لیبورن جیمز ورزشکار ان‌بی‌ای با درآمد ۷۷ میلیون دلاری خود جایگاه یازدهم این رتبه‌بندی را به‌دست آورده است. مادونا خواننده و آهنگساز با درآمد ۵/ ۷۶ میلیون دلاری گر چه درآمدی کمتر از تیلور سوئیفت داشته، اما تور اخیر وی درآمد خالص ۱۷۰ میلیون دلاری برای وی به بار آورده است. او در رتبه دوازدهم این فهرست قرار دارد. الن دی‌جنرس، کمدین، نویسنده، بازیگر و مجری تلویزیونی آمریکایی، با درآمد ۷۵ میلیون دلار در رتبه سیزدهم این فهرست جای گرفته است عمده درآمد او از تبلیغات تلویزیونی که هنگام برنامه او پخش می‌شود، حاصل شده است. برنامه تلویزیونی دی‌جنرس روزانه ۶/ ۳ میلیون نفر بیننده دارد. ریحانا، خواننده و آهنگساز نیز با در آمد ۷۵ میلیون دلاری در کنار دی‌جنرس در رتبه سیزدهم قرار گرفته است. گرث بروکس، آهنگساز، با درآمد ۷۰ میلیون دلار در جایگاه پانزدهم فهرست پردرآمدترین افراد مشهور جهان جای گرفته است.صد چهره‌ای که فوربس از پردرآمدترین چهره‌های دنیای هنر و فرهنگ معرفی کرده است، در مجموع بیش از ۱/ ۵ میلیارد دلار درآمد داشته‌اند.