بررسی طرح بلیت شناور در سینماها

مدیرعامل خانه سینما به شورای صنفی نمایش پیشنهاد داد تا طرح بلیت شناور در سینماهای کشور را بررسی کند. به گزارش خبرگزاری مهر، صبح دیروز نشست دیدار اعضای شورای صنفی نمایش با هیات‌مدیره خانه سینما در محل ساختمان شماره ۲ خانه سینما برگزار شد. در این نشست، رضا میرکریمی مدیرعامل خانه سینما گفت: ما همیشه نسبت به وضعیت سینماداران احساس شرمندگی می‌کنیم، چراکه جدای هیاهوهایی که در سینمای کشور وجود دارد، نقطه تماس سینما با مخاطب بسیار ضعیف است و کسانی که بیش از هر چیز در این میان عمل می‌کنند سینماداران هستند. آنچه مشخص است به‌زودی قرار است اتفاقات خوبی در صنف سینماداران رخ دهد و شرایط آنها بهتر شود. نباید فراموش کنیم که زمانی که بلیت سینما خریده می‌شود، یعنی سالم‌ترین حمایت از سینما صورت گرفته است.

میرکریمی گفت:‌ای کاش حمایت‌های دولت به زمان اکران فیلم‌ها برود، چراکه با چنین حمایت‌هایی است که به عادلانه‌ترین شکل تمام چرخه سینما از این حمایت‌ها بهره‌مند می‌شوند. امیدوارم اواخر امسال که دور هم جمع می‌شویم برای اکران موفق سینمای ایران جشن بگیریم.در ادامه این نشست میرکریمی مدیرعامل خانه سینما از شورای صنفی نمایش پرسید آیا می‌توان برای برخی از روزهای هفته بلیت شناور در نظر بگیریم تا سینماداران خود تصمیم بگیرند که بر اساس جغرافیای سالن خود بلیت‌هایشان را با چه قیمتی بفروشند؟

رضا میرکریمی در ادامه پرسید: شورای صنفی نمایش در گذشته با این مشکل مواجه بود که سیستم بازرسی مناسبی برای اکران فیلم‌ها در سینماها نداشته است و عملکرد شورای صنفی نمایش بر اساس گزارش‌های شفاهی افراد مورد قضاوت قرار می‌گرفت، مساله این است که با توجه به آیین‌نامه سال ۹۵، نمایش فیلم‌ها تا سقف ۱۰ هفته قرار است توسط چه کسی کنترل شود؟