«لیلینامه» به روایت داوود آزاد
آلبوم موسیقی «لیلینامه» به آهنگسازی و خوانندگی داوود آزاد منتشر شد. این آلبوم ۱۲ قطعه به نامهای «بینشان»، «کاندر غلطم»، «هوالاول هوالاخر»، «فن دیوانگی»، «یار لیلی»، «چون تو هستی همه هست»، «آن خرابات»، «که هنوز من نبودم»، «عشق است»، «اثری نیست مرا»، «من نه منم» و «مشق نام لیلی» را دارد که توسط کانون فرهنگی - هنری «نی داوود» در بازار منتشر شده است. بیشتر اشعار این اثر از مولانا است و در دستگاههای بیات اصفهان، نوا و شور اجرا شدهاند. داوود آزاد پیشترها درباره این اثر گفته بود: جاوید ابراهیم پور در این اثر قطعه زیبایی را تنظیم کردهاند با ریتم ۱۲ تایی و ۲۴ تایی.
آلبوم موسیقی «لیلینامه» به آهنگسازی و خوانندگی داوود آزاد منتشر شد. این آلبوم ۱۲ قطعه به نامهای «بینشان»، «کاندر غلطم»، «هوالاول هوالاخر»، «فن دیوانگی»، «یار لیلی»، «چون تو هستی همه هست»، «آن خرابات»، «که هنوز من نبودم»، «عشق است»، «اثری نیست مرا»، «من نه منم» و «مشق نام لیلی» را دارد که توسط کانون فرهنگی - هنری «نی داوود» در بازار منتشر شده است. بیشتر اشعار این اثر از مولانا است و در دستگاههای بیات اصفهان، نوا و شور اجرا شدهاند. داوود آزاد پیشترها درباره این اثر گفته بود: جاوید ابراهیم پور در این اثر قطعه زیبایی را تنظیم کردهاند با ریتم ۱۲ تایی و ۲۴ تایی. در واقع قطعات از لحاظ ریتمیک تنوع زیادی دارند و چند ریتم نو وارد اثر کردهایم که فکر میکنم در موسیقی ما اولین بار است استفاده میشود. یکی از این ریتمها را هم من در تصنیف «یار لیلی» از ساختههای خودم بهکار بردهام که ۹ ضربی و ۵ ضربی است. ۹ ضربی از تازههای ریتم، در تصنیفهای ایرانی است.
ارسال نظر