منوی کنسرت‌های نوروز95

گروه فرهنگ و هنر: در سال‌های گذشته فعالیت هنرمندان موسیقی و تئاتر در ایام نوروز متوقف و برنامه‌های فرهنگی به روزهای بعد از عید موکول می‌شد. این اتفاق در حالی سال‌های زیادی تکرار می‌شد که نوروز می‌توانست بهانه خوبی برای دیدار هنرمندان با مخاطبانشان باشد. چند سالی است اما هنرمندان زیادی از این فرصت استفاده می‌کنند و نمایش‌ها و کنسرت‌هایشان را در نخستین روزهای سال جدید روی صحنه می‌برند که اتفاقا استقبال قابل‌توجهی از آنها می‌شود، چرا که مردم در این روزها با خاطر آسوده‌تری می‌توانند به تماشای برنامه‌های مورد علاقه خود بنشینند. در ایام عید امسال هم خوانندگان پرطرفداری قرار گذاشته‌اند تا کنسرت‌هایی را برگزار کنند. آنچه می‌خوانید گزارشی است از برپایی اجراهایی که تا عصر دیروز در تهران و شهرهای شمال نهایی شدند.

گروه «پالت»

گروه پالت برای نمایش «روایت ناتمام یک فصل معلق» به کارگردانی هومن سیدی که در ۱۳۹۱ به روی صحنه رفت آهنگ ساخت. سپس آهنگ والس شماره ۱ را منتشر کرد. سپس آلبوم آقای بنفش را در شهر کتاب مرکزی منتشر کرد که با استقبال مواجه شد. چند ماه بعد در پایان فیلم ماهی و گربه ترانه‌ای به نام باد ما را با خود خواهد برد را اجرا کردند و پس از آن مشغول کنسرت در ایران و تورهایی در اروپا و آمریکا شدند و این‌گونه به یکی از گروه‌های پرطرفدار موسیقی در سال‌های اخیر تبدیل شدند. گروه موسیقی «پالت» پنجم فروردین ماه سال آینده در قالب جشنواره نوروزی برج میلاد تازه‌ترین کنسرت خود را در این مجموعه فرهنگی - توریستی برگزار می‌کند. اعضای گروه موسیقی «پالت» پنجم فروردین ماه سال آینده در قالب جشنواره نوروزی این مجموعه تازه‌ترین کنسرت خود را در یک نوبت برگزار می‌کنند. در این کنسرت که ساعت ۲۲ روز پنجم فروردین ماه برگزار می‌شود اعضای گروه «پالت» متشکل از امید نعمتی خواننده، روزبه اسفندارمز کلارینت و ساکسیفون، مهیار طهماسبی ویولنسل، داریوش آذر کنترباس، کاوه صالحی گیتار، سردار سرمست آکاردئون، امین طاهری درامز قطعات آلبوم «آقای بنفش» و «شهر من بخند» را برای مخاطبان اجرا می‌کنند. بلیت‌های این کنسرت با قیمت ۳۵ تا ۱۳۰ هزار تومان ارائه خواهد شد.

محمد علیزاده

اولین آلبوم رسمی محمد علیزاده با نام همخونه در سال ۱۳۸۷ منتشر شد که آهنگ و تنظیم این آلبوم از سوی امیرحسین سرگزی انجام شد. او اولین برنامه رسمی‌اش روی صحنه را در بیست‌و هشتمین جشنواره موسیقی فجر در سال ۱۳۹۱ برگزار کرد که در همان سال جایزه بهترین کنسرت موسیقی پاپ را نیز گرفت. او بیشتر تک آهنگ منتشر کرده اما تاکنون سه آلبوم مستقل نیز راهی بازار کرده است. آخرین آلبوم او با نام «دلت با منه» در بازار موسیقی به‌عنوان یک اثر پرفروش شناخته می‌شود. او که یکی از پرکارترین خوانندگان پاپ در سال ۹۴ محسوب می‌شود و به‌تازگی اجرایی را در سی‌ویکمین جشنواره موسیقی فجر روی صحنه برد، ۷ فروردین‌ماه در دو سانس ۱۸ و ۲۱ در مرکز همایش‌های بندر انزلی روی صحنه خواهد رفت. قیمت بلیت‌های این اجرا ۴۰ تا ۹۰ هزار تومان تعیین شده است. علیزاده ۸ فروردین‌ماه نیز به شهر رشت سفر خواهد کرد و اجرایی در دو سانس ۱۸:۳۰ و ۲۱:۳۰ در «تالار مجلل رشت» برگزار خواهد کرد. قیمت بلیت‌های این کنسرت ۶۰ تا ۸۰هزارتومان است.

مازیار فلاحی

مازیار فلاحی تجربه‌های متعدد هنری دارد. گاهی کارگردانی کرده و گاهی آهنگسازی. با این همه او را به عنوان خواننده می‌شناسند. از جمله کارهای وی می‌توان به ساخت موسیقی متن، ترانه‌ها وخوانندگی در تیتراژ فیلم سینمایی دختران، سریال قلب یخی و فیلم سینمایی پروانگی اشاره کرد. آلبوم قلب یخی اولین آلبوم رسمی موسیقی او بود. فلاحی کنسرت‌های متعددی در تهران و شهرستان‌های کشور داشته و از او با عنوان خواننده محبوب پاپ یاد می‌شود. آلبوم ماه هفتم آخرین آلبوم رسمی اوست که تا کنون در بازار منتشر شده است. این خواننده هم جزو هنرمندانی است که نوروز امسال بیکار ننشسته و قرار است کنسرتی را برگزار کند. این خواننده۸ فروردین‌ماه ساعت ۲۱:۳۰ در سالن همایش‌های برج میلاد روی صحنه خواهد رفت تا این سالن پس از مدت‌ها میزبان موسیقی پاپ باشد. مخاطبان برای حضور در این اجرا باید بلیت‌های ۳۵ تا ۱۳۰ هزار تومانی تهیه کنند.

دنگ شو

سال ۱۳۸۳، ایده تشکیل گروه دنگ شو با نگرش تازه به ترانه‌های ایرانی و موسیقی مردمی ایران، رضا شایا و طاها پارسا دو برادر ایرانی را بر آن داشت که مطالعات و جست‌وجوهای خود را در این زمینه، در کنار فعالیت‌های اصلی خود، آغاز کنند. در سال ۱۳۸۹ اولین آلبوم رسمی گروه به نام «شیراز چل ساله» توسط کمپانی بماهنگ منتشر شد. استقبال ویژه شنوندگان از اولین آلبوم گروه دنگ شو در ایران و حتی بسیاری کشورهای خارجی و درخواست برای بر گزاری کنسرت، موجب شد دنگ شو تور دور دنیای «شیراز چل ساله» را از ابتدای سال ۱۳۹۰ آغاز کند. آخرین آلبوم این گروه اتاق گوشواره است که حدود دو سال پیش منتشر شد. این گروه هم ۹ فروردین‌ماه در سالن همایش‌های برج میلاد ساعت ۲۲ روی صحنه می‌روند و قیمت بلیت این کنسرت هم ۳۵ تا ۱۳۰ هزار تومان است.

ناصر وحدتی

موسیقی مقامی در ماه‌های اخیر با استقبال زیادی روبه‌رو شد و چرخش مخاطبان به سمت این موسیقی از اتفاق قابل‌توجهی حکایت می‌کند. ناصر وحدتی خواننده موسیقی فولکلور گیلان یکی از چهره‌هایی است که با اجراهای ویژه‌اش توانست مخاطبان غیر گیلکی زبان را جذب موسیقی‌اش کند. اجرای او در جشنواره موسیقی فجر یکی از کنسرت‌های قابل توجه جشنواره بود و با استقبال چشمگیری هم روبه‌رو شد. این خواننده ۹، ۱۰ و ۱۱ فروردین‌ماه ساعت ۲۱ در سالن خاتم‌الانبیاء رشت با مخاطبانش دیدار خواهد کرد. قیمت بلیت‌های این کنسرت ۲۵تا ۴۵ هزار تومان است.

علی عبدالمالکی

علی عبدالمالکی در سال‌های گذشته توانست مخاطبان زیادی را در شبکه‌های اجتماعی جذب کند و به همین دلیل وقتی فعالیت‌هایش شکل رسمی به خود گرفت به یکی از خواننده‌های پرطرفدار موسیقی پاپ تبدیل شد. از این رو کنسرت‌های این خواننده همیشه برای طرفدارانش یک اتفاق به حساب می‌آید. او اولین کنسرتش را در اواخر سال ۱۳۹۰ در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار کرد و نوروز امسال هم قصد دارد در شمال کشور که میزبان مسافران زیادی از سراسر کشور است به دیدار علاقه‌مندانش برود. کنسرت این خواننده ۹ فروردین‌ماه ساعت ۲۱ در سالن‌ همایش‌های بندر انزلی به دیدار هوادارانش می‌رود. قیمت بلیت‌های این اجرا هم ۳۰ تا ۹۰ هزار تومان اعلام شده است.

احسان خواجه امیری

احسان خواجه امیری که در سال‌های اخیر یکی از مهم‌ترین خوانندگان موسیقی پاپ بوده است این روزها با بیماری پدرش درگیر است. شایعات درگذشت خواننده پیشکسوت ایران استاد حسین خواجه امیری که مردم او را با اسم ایرج می‌شناسند حاشیه‌های زیادی را برای خانواده خواجه امیری به وجود آورده است. او دو روز پیش در شبکه اجتماعی‌اش مطلبی نوشت و به شایعات پایان داد و حالا هم می‌خواهد برای کنسرت نوروزی‌اش برنامه‌ریزی کند. احسان خواجه‌امیری ۱۰ فروردین‌ماه در دو سانس ۱۸ و ۲۱ در سالن همایش‌های بندر انزلی کنسرت خواهد داشت و قیمت بلیت‌های این اجرا هنوز اعلام نشده است. علاقه‌مندان برای خریدن بلیت کنسرت‌های نوروزی باید به سامانه اینترنتی «ایران‌کنسرت» مراجعه کنند.