گروه فرهنگ و هنر: جشنواره فیلم فجر که امسال دوره سی و چهارمش را تجربه می‌کند، همچون سال‌های گذشته بستر حاشیه‌های بسیاری است. روز سوم جشنواره هم گذشت و امروز روز چهارم است. با فیلم‌ها، آدم‌ها، عکس‌ها و البته حاشیه‌هایی که انگار هر کاری هم بشود باز هم هستند و حضور دارند. خلاصه آنکه روز دوم جشنواره یک مهمان جدید در جشنواره حضور داشت؛ گشت امنیت اخلاقی. این در حالی بود که پیش از این درباره نحوه پوشش مهمانان و هنرمندان در کاخ اصلی جشنواره فیلم فجر که سالن همایش‌های برج میلاد باشد، حاشیه‌های بسیاری وجود داشت و دبیر جشنواره پیش از این قول داده بود که امسال مانند سال گذشته خبری از گشت ارشاد نباشد.

در فیلم‌های روز دوم با اینکه گفته‌اند سیگار خط قرمز است اما آدم‌های فیلم‌ها اکثرا سیگار می‌کشیدند و پلیس هم حضور فعالی در دو فیلم داشت. نکته دیگر ماجرا آتیلا پسیانی بود که از روز اول جشنواره تا الان در سه فیلم حضور داشته است. یک بار نقش برادرزن یک جانباز را بازی می‌کرد، یک بار نقش وکیل بین‌المللی که برای آدم‌ها ویزا جور می‌کرد و بار سوم، به «سحر» چهار هزار دلار پول قرض داده بود.یکی از اتفاق‌های مهم چند روز گذشته این بود که فیلم سینمایی «سیانور» ساخته بهروز شعیبی به درخواست تهیه‌کننده از آرای مردمی خارج شد.سیدمحمود رضوی، تهیه کننده «سیانور» از حذف این فیلم در بخش آرای مردمی به علت نرسیدن فیلم به زمان پیش‌بینی شده اکران خبر داد.

فریدون جیرانی که شامگاه ۱۳ بهمن ماه در برنامه «هفت» افخمی حضور پیدا کرد و قرار بود در شب‌های آینده همزمان با جشنواره فجر در این برنامه حاضر شود از ادامه حضورش انصراف داد.مهم‌ترین نکته اما در روزهای اخیر به استقبال مردم مربوط می‌شود که باعث شد بعد از مدت‌‌ها صف‌های سینمایی شکل بگیرد و برخی فیلم‌ها همچون«لانتوری» به کارگردانی رضا درمیشیان در دومین روز از برگزاری سی‌وچهارمین جشنواره فیلم فجر در پردیس سینمایی کورش به چهار سانس فوق‌العاده رسید. تا اینجا از جشنواره استقبال قابل‌توجهی شد و بی‌تردید امروز و فردا حضور چشمگیری از علاقه‌مندان به سوی سالن‌ها سرازیر خواهند شد تا تعطیلات آخر هفته را در حال و هوای پرواز سیمرغ ۳۴ بگذرانند و به تماشای دستاوردهای سینمایی سال بنشینند. به همین بهانه برنامه چند سینمای مهم جشنواره در امروز و فردا را هم منتشر کرده‌ایم. این نکته را هم باید یادآور شویم که علاوه بر فروش‌های اینترنتی که پیشترها انجام شد، بلیت‌فروشی در گیشه سالن‌ها هم انجام می‌شود.

ظهور صف‌های سینمایی در پایتخت