گروه فرهنگ و هنر: سی‌ویکمین جشنواره موسیقی فجر با آغاز پیش‌فروش بلیت اجرای کنسرت‏ها، ‏ وارد فاز اجرایی شد. این پیش‌فروش اینترنتی عصر روز دوشنبه آغاز شد، اما بنا به گزارش‏هایی که تا کنون منتشر شده استقبال از آن چندان که انتظار می‌رفت پرشور و گسترده نبوده است. این در حالی است که جشنواره موسیقی سی و یکم فجر یکی از پرحاشیه‏ترین و پرخبرترین جشنواره‏ها در طول سی سال گذشته بوده است. حاشیه‏های به وجود آمده درباره استعفای حسین علیزاده، موسیقیدان و نوازنده تار و سه تار از شورای‌عالی خانه موسیقی، در آستانه برگزاری جشنواره و همچنین گمانه‏زنی‏های گسترده درباره لغو اجرای گروه موسیقی کیوان ساکت به خوانندگی سالار عقیلی از مهم‌ترین این حاشیه‌ها بوده است.
به هر حال جشنواره موسیقی فجر همواره حاشیه‏هایی را پیرامون خود داشته و به نظر می‌رسد که باید به این حاشیه‌های هرساله عادت کرد. گویا این حاشیه‌ها کافی نبود تا اینکه حسین علیزاده در اظهار نظر دیگری گفت: «در رابطه با موسیقی فجر که جشنواره‏ای دولتی است، من موضع‏گیری ندارم؛ اما اگر دولت اهمیت به موسیقی را بالا ببرد، ما مرزی بین دولت و ملت قائل نمی‏شویم. حتی گاهی اوقات برخی از مسوولان با موسیقی به صورت توهین‏آمیز برخورد می‏کنند. ما و مردم خوشحال می‏شویم که دولتی فرهنگی، ‏ فراگیر و فرهنگ دوست داشته باشیم و من اگر نقصانی را که وجود دارد می‏گویم، تنها از روی دلسوزی است.»جشنواره موسیقی فجر در سی‌ویکمین دوره خود در حالی به‌زودی آغاز به‌کار می‏کند که امسال شاهد بازگشت برخی ستاره‏های هنری بعد از سال‏ها به این جشنواره هستیم. در حقیقت بعد از چند سال تکرار مکررات، امسال می‏توان بازگشت چهره‏های شناخته‏شده عرصه موسیقی را جشن گرفت.کامکارها، شهرداد روحانی، پری زنگنه، لوریس چکناواریان، کیوان ساکت و... ازجمله سوپراستارهایی هستند که بعد از مدت‏ها در جشنواره موسیقی فجر برنامه اجرا می‏کنند. در کنار این اسامی می‌توان به چهره‌هایی همچون مجید درویشی، هنگامه اخوان، نجمه تجدد، احسان خواجه‏امیری، مازیار فلاحی، بابک جهانبخش، مسعود شعاری، کریستف رضاعی و... اشاره کرد. اما امسال پس از گذشت نزدیک به ۲۴ ساعت از آغاز زمان پیش‌فروش، هنوز در بیشتر سالن‏ها نزدیک به نیمی از صندلی سالن‌ها خالی است. در ادامه این گزارش نگاهی هر چند کوتاه به گروه‏های پاپ و تلفیقی حاضر در جشنواره خواهیم داشت.

محمد علیزاده

شنبه ۲۴ بهمن‏ماه
ساعت 15: 18 و 21
سالن میلاد نمایشگاه بین‏المللی تهران
محمد علیزاده برای چندمین سال متوالی است که در جشنواره موسیقی فجر روی صحنه می‏رود. این خواننده که قرار است به‏زودی تازه‏ترین آلبوم خود را توسط شرکت «ایرانگام» منتشر کند طی چند ماه اخیر چندین سانس در تهران روی صحنه رفت. آخرین اجرای او مربوط به آیین بازگشایی سی‌ویکمین جشنواره موسیقی فجر در تالار وحدت بود.

کاوه یغمایی

دوشنبه ۲۶ بهمن‏ماه
ساعت 15: 18 و 21
سالن میلاد نمایشگاه بین‏المللی تهران
حضور کاوه یغمایی در این دوره از جشنواره یکی از مهم‌ترین اتفاق‌های جشنواره موسیقی فجر است.این خواننده پس از سال‌ها حضور در خارج از کشور چندی پیش به ایران بازگشت و حالا قرار است در گردهمایی اهالی موسیقی روی صحنه برود تا پس از مدت‌ها طرفدارانش را در یک‌سالن دور هم جمع کند.

سیروان خسروی

سه‌شنبه ۲۷ بهمن‏ماه
ساعت 15: 18 و 21
سالن میلاد نمایشگاه بین‏المللی تهران
سیروان خسروی آهنگساز، تنظیم‏کننده، خواننده پاپ، صدابردار و ناظر ضبط ایرانی است. مهم‏ترین عامل در وارد شدن سیروان به عرصه موسیقی حضور و آشنا شدن وی با مراحل ضبط آلبوم کاوه یغمایی (مترسک) بوده است. آلبوم «مترسک» محرک اصلی سیروان برای شروع آهنگسازی و بیان ایده‏ها و افکار موسیقایی‏اش بود.

احسان خواجه‏ امیری

چهارشنبه ۲۸ بهمن‏ماه
ساعت 21
سالن میلاد نمایشگاه بین‏المللی تهران
احسان خواجه‌امیری خواننده پاپ فرزند ایرج خواننده قدیمی موسیقی سنتی ایران و فارغ‏التحصیل مهندسی کامپیوتر از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب است. اولین کنسرت او در سال ۸۴ در کیش برگزار شد، تاکنون کنسرت‏های موفقی در شهرهای مختلف ایران برگزار کرده است، کنسرت او در سال ۸۶ در هفت سانس در تالار وزارت کشور مورد استقبال بی‏نظیری قرار گرفت.

محسن یگانه

چهارشنبه ۲۸ بهمن‏ماه
ساعت 18:15
سالن میلاد نمایشگاه بین‏المللی تهران
محسن یگانه در سال‌های اخیر پای ثابت جشنواره بوده است و همیشه هم اجرایش با استقبال مخاطبان روبه‌رو می‌شود. این خواننده امسال هم برای کنسرتش برنامه‌های ویژه‌ای در نظر گرفته و قصد دارد آهنگ‌های قدیمی‌اش را اجرا کند و در کنار آنها هم کارهای جدیدی را به طرفدارانش هدیه بدهد.

مازیار فلاحی

پنج‌شنبه ۲۹ بهمن‏ماه
ساعت 18:15
سالن میلاد نمایشگاه بین‏المللی تهران
مازیار فلاحی خواننده، آهنگساز، نوازنده و ترانه‏سرا تا به امروز دو آلبوم موسیقی منتشر کرده و آخرین آلبومش شهریورماه سال 92 منتشر شد. این خواننده روز 13 مردادماه در تهران آخرین کنسرتش را برگزار کرد.

گروه سون

جمعه ۳۰ بهمن‏ماه
ساعت 21
سالن میلاد نمایشگاه بین‏المللی تهران
گروه سون، یا ۷ یک گروه موسیقی پاپ ایرانی است که اعضای آن امیر قنادی، آرش قنادی و کیارش پوزشی هستند. اعضای این گروه در سریال زمانه بازی کردند و آهنگ‏های آنها در این مجموعه مورد استفاده قرار گرفت. این گروه فعالیت خود را از سال ۱۳۷۶ شروع کرد.

بابک جهانبخش

جمعه ۳۰ بهمن‏ماه
ساعت 18:15
سالن میلاد نمایشگاه بین‏المللی تهران
بابک جهانبخش خواننده پاپ مدت‏هاست از آلمان به ایران سفر کرده است. جهانبخش تاکنون هفت آلبوم موسیقی منتشر کرده و آخرین آلبومش هم 23 شهریورماه منتشر شد.