مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز با اشاره به برنامه‌ریزی برای بهسازی و توسعه روشنایی معابر در کلانشهر شیراز، یادآور شد که وسعت شبکه روشنایی معابر در محدوده عملیاتی این شرکت افزایش ۵۵ کیلومتری داشته است.

محمدرضا سلاحی چهارشنبه ۲۵ مهر در جمع خبرنگاران با یادآوری اینکه کلانشهر شیراز، یکی از قطب‌های گردشگری ایران به شمار می‌رود، پایش مداوم روشنایی معابر به ویژه در محوطه‌های تاریخی و فرهنگی را جزو اولویت‌های توزیع برق شیراز دانست و گفت: در یک سال گذشته بالغ بر دوهزار چراغ جدید روشنایی معابر در محدوده تحت مدیریت این شرکت نصب شده است.

او افزایش ۳۰۰ درصدی اعتبارات بخش روشنایی معابر را رشدی بسیار محسوس و چشمگیر ذکر و اضافه کرد: این افزایش منجر به توسعه اقدامات مرتبط با بهسازی، نوسازی و توسعه شبکه روشنایی و اجرای این اقدامات با همکاری شهرداری شیراز به ویژه در محدوده‌های مهم گردشگری نظیر شاهچراغ(ع)، حافظیه، سعدیه، ارم، دروازه قرآن و ... شده است.

سلاحی ضمن بیان اینکه، بهینه‌سازی و اصلاح روشنایی معابر در محدوده‌های گردشگری متناسب با الگوی مبلمان شهری بوده است، گفت: با توجه به اهمیت محور زندیه، در سنوات قبل ایمن سازی شبکه برق بازار وکیل، زمینی کردن شبکه برق اطراف ارگ کریمخانی و بخشی از خیابان زند با همکاری شهرداری اجرا شد و برای محدوده بلوار کریمخان زند نیز طراحی لازم انجام شده است و با تامین منابع مالی اجرایی می‌شود.

مدیر عامل توزیع برق شیراز یکی از دلایل مهم بروز خاموشی در شبکه روشنایی معابر را سرقت کابل و تجهیزات و تاسیسات شبکه ذکر و اضافه کرد: متاسفانه در اکثر مواقع سرقت حتی چند متر کابل روشنایی می‌تواند منجر به خاموشی گسترده  در یک محدوده وسیع از شبکه شود.

سلاحی ضمن تاکید براینکه رفع خاموشی ناشی از سرقت کابل و شبکه، هزینه و زمان‌بر است، گفت: از همه مردم تقاضا می‌کنیم که در صورت مشاهده افراد مشکوک در اطراف تاسیسات برقی، موضوع را به پلیس ۱۱۰ انعکاس دهند.

وی افزود تعدد و پراکندگی سرقت تاسیسات روشنایی بعضی بلوارهای اصلی شیراز منجر به بروز اختلال در تامین روشنایی شده و رفع این مشکل نیز نیازمند منابع مالی و امکانات فراوان است؛ به همین دلیل شرکت توزیع برق شیراز به دنبال انعقاد قراردادهایی برای تغییر در آرایش شبکه و ارتقاء مطلوبیت شبکه روشنایی معابر هستیم.

سلاحی ضمن یادآوری اینکه اقدام برای ارتقاء مطلوبیت شبکه روشنایی در بعضی نقاط شیراز آغاز شده است و در سایر نقاط نیز دنبال می‌شود، گفت: در یکسال اخیر ۳۰ هزار نقطه تاریک کلانشهر شیراز با نصب ۲۰۰۰ چراغ جدید و تعویض و ترمیم ۲۸ هزار چراغ سوخته، روشن شده است.

او گفت: از آخرین پروژه‌های اجرایی شده این شرکت با هدف افزایش رضایت و ایمنی شهروندان، روشنایی بلوار جانبازان صدرا به طول ۷ کیلومتر و با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد ریال بود که با نصب ۲۱۸ دستگاه چراغ اس ام دی با همکاری مدیریت شهری صدرا به انجام رسید.

انتهای پیام