گروه صنعت و معدن: ششمین همایش چشم‌انداز صنعت فولاد و معدن ایران با نگاهی به بازار بهمن ماه امسال برگزار می‌شود. در این همایش مطابق با دوره‌های قبل، کارگاه‌های آموزشی از سوی شرکت‌های معتبر حاضر در این همایش پیش‌بینی شده است. هدف دقیق این کارگاه‌ها ایجاد شرایطی است که در آن شرکت‌کنندگان در کارگاه تصمیم بگیرند، برنامه طرح کنند و تغییرات لازم در حوزه فعالیت خود را به وجود آورند. یکی از شرکت‌های حاضر در کارگاه آموزشی امسال، شرکت اینتکو (INTECO) اتریش است. شرکت اینتکو، شرکت تکنولوژی ذوب و ریخته‌گری است که در سال 1973 به عنوان یک شرکت مهندسی کاملا خصوصی و مستقل تاسیس شد که در طراحی، تولید، عرضه و راه‌اندازی و نصب تجهیزات و کارخانه‌های متالورژی تخصص دارد. اینتکو در سطح جهانی برای صنعت آهن و فولاد خدمات و ملزومات فراهم می‌کند و از ایده پروژه‌ها گرفته تا تامین و نصب واحدهای تولید و یک کارخانه کامل را تحت پوشش قرار می‌دهد.

این شرکت همچنین دانش لازم در مورد انتقال، کمک‌های فنی و خدمات عملیاتی را عرضه می‌کند. در دهه گذشته، اینتکو گروهی از شرکت‌های متشکل از تخصص‌ها و دانش‌های گوناگون در زمینه تکنولوژی و مهارت تولید فولاد را به وجود آورد و به این ترتیب نیروی کار خود را به ۳۵۰ مهندس بسیار باتجربه رساند. اکنون این شرکت دارای تجربه، تکنولوژی پیشرفته و دانش در زمینه طراحی و راه‌اندازی واحدها و کارخانه‌های فولادسازی است. ششمین همایش چشم‌انداز صنعت فولاد و معدن ایران با نگاهی به بازار در ۲ روز ۲۷ و ۲۸ بهمن‌ماه در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار می‌شود. در روز دوم همایش شرکت اینتکو از ساعت ۸ و نیم صبح تا ۴ بعد از ظهر کارگاه آموزشی برگزار می‌کند که شامل موضوعات مختلف است. کوره قوس الکتریکی طراحی شده و ساخته شده برای عملکرد بالا و هزینه‌های کمتر عملیاتی، تکنولوژی ریخته‌گری شمش و تیرآهن و ویژگی‌ها و مزایای آن، فرآیندهای ویژه متالورژی و کاربردهای آن و... از جمله موضوعات کارگاه آموزشی این شرکت است و بعد از آن جلسه پرسش و پاسخ نیز برگزار خواهد شد. رقابت‌پذیری راهکار توسعه پایدار، فروش و راهکارهای خروج از رکود بازار و چشم‌انداز بازار ایران و جهان در سال ۱۳۹۵ از جمله محورهای ششمین دوره همایش فولاد است. بررسی وضعیت طرح‌های در دست اجرا، بررسی چرایی رکود بازار فولاد، پاسخ به پرسش کلیدی زمان خروج از رکود در بازار فولاد، همچنین برقراری ارتباط با شرکای جدید تجاری ازجمله موضوعات کلیدی است که در این همایش بررسی می‌شود.

علاقه‌مندان برای حضور در این همایش یا کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وب‌سایت http:/ / events.den.ir مراجعه یا با شماره تلفن ۸۷۷۶۲۴۳۰ تماس بگیرند.