اقتصادنیوز: رئیس انجمن صنایع نساجی ایران با اشاره به بسته رونق اقتصادی که اخیرا از سوی دولت رونمایی شده، گفت: در جلسات برگزار شده در اتاق بازرگانی مشاهده می‌شود که اوضاع سایر صنایع در دوران رکود از صنعت نساجی بدتر است. در حال حاضر حدود ۵۵ تا ۶۰ درصد از این بخش در حال کار هستند و یکی از مشکلات پیش روی صنعت نساجی قاچاق پوشاک به کشور است. محمدمروج حسینی افزود: البته درست است که در مدت زمان رکود برخی واحدها تعطیل شده‌اند و این صنعت همچون سایر صنایع از ابتدای امسال با خروج نیروی انسانی مواجه شده‌ است، اما برخی نیز در حال کار هستند، این روزها صنعت نساجی همچنان منتظر معجزه است تا اوضاع نیز بهبود یابد.


وی افزود: در حال حاضر تعدادی پروژه در بخش صنعت نساجی در حال مطالعه است که مجوزهای آن صادر شده و منتظر آمادگی برای اجرای این پروژه‌ها هستیم. رئیس انجمن صنایع نساجی ایران در پاسخ به پرسشی مبنی بر چرایی کاهش رغبت سرمایه‌گذاری در صنایع گفت: از ابتدای امسال تاکنون هیچ سرمایه‌گذاری جدیدی در صنعت نساجی صورت نگرفته است. همچنین تعداد سرمایه‌گذارانی که در مدت زمان رکود صنعت، از صنعت نساجی خارج شده‌اند حدود 10 تا 12درصد است اما سایر تولیدکنندگان باقی‌مانده هم ظرفیت تولید خود را کاهش داده‌اند. وی با اشاره به فعال بودن صنعت نساجی در مدت زمان رکود و مشکلات پیش روی صنعت نساجی اظهار کرد: در صنعت نساجی صادرات قابل توجهی صورت گرفته است، اگرچه نیمه اول امسال نسبت به سال گذشته با کاهش 12درصدی صادرات همراه شده‌است، اما در مجموع صادرات نسبت به گذشته افزایش یافته است.

رئیس انجمن صنایع نساجی ایران، گفت: سال گذشته یک میلیارد و 200 میلیون دلار در بخش نساجی صادرات صورت گرفته است. البته در نیمه اول امسال صادرات نساجی به دلیل وجود رکود و افزایش قیمت مواد اولیه، افزایش قیمت محصولات پتروشیمی و مشکلات تحریم صادرات کاهش یافته است که باید توجه شود صنعت نساجی نسبت به سایر صنایع با قاچاق بیشتری همراه است.