اطلاع‌رسانی در مورد کارت‌های خرید کالا
اقتصادنیوز: رئیس اتحادیه لوازم خانگی تهران اعلام کرد: کارت خرید 10 میلیون تومانی کالای ایرانی می‌تواند صنعت را فعال کند و با خروج تدریجی کالا از انبارها بخشی از بازار را رونق دهد.

محمد طحان‌پور اظهار کرد: در حال حاضر کالا در بازار فراوان و انبارها مملو از کالای مصرفی ایرانی است. اکثر شرکت‌ها از وجود تعداد زیادی کالا در انبارهایشان خبر می‌دهند و به نظر می‌رسد طرح اعطای کارت خرید به مشتریان کالاهای مصرفی کمک‌کننده خروج رکود از این بخش باشد.

وی افزود: البته این طرح به سرعت بازار را از رکود خارج نمی‌کند اما فروش به تدریج کالاها و خروج آنها از انبارها می‌تواند گردش مالی بخش صنعت را به همراه داشته باشد تا انبارها به تدریج خالی شوند و بازار به روزهای فعال خود برگردد. وی اظهارکرد: این کارت‌های خرید به دلیل افزایش عرضه و کاهش تقاضا در بازار مطرح شده است، البته در این طرح خرید بر اساس نیازی صورت می‌گیرد که مدتی به دلیل کاهش قدرت خرید، انجام نشده است. وی با اشاره به جزئیات خرید کالای مصرفی به وسیله کارت‌های خرید گفت: ابتدا باید نوع استفاده از این کارت‌ها از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی اعلام شود؛ زیرا کارخانه‌ها نمی‌توانند به تنهایی سیستم فروش راه‌اندازی کنند و به صورت مستقیم کالا را از انبار به دست مشتری برسانند، از این رو بازار لوازم خانگی و سایر تولیدکنندگان نیازمند اعلام جزئیات نوع خرید کالا با کارت‌های اعلام شده است.

طحان‌پور افزود: از سوی دیگر دولت تنها از ارائه این کارت خبرداده است و هنوز جزئیات به صورت دقیق اعلام نشده است. اما آنچه بیش از همه واضح است، فروش کالای ایرانی با دوام با این کارت‌های خرید است. به گفته وی، در مدت اخیر برای شناساندن کالای ایرانی به خریدار تا حدی موفق عمل کرده‌ایم، چرا که باید کالای ایرانی کالای با دوام باشد تا بتواند فروش خوبی داشته باشد، از این رو این طرح نیز می‌تواند به کیفیت تولید محصولات داخلی کمک کند.