بسته حمایتی از صنایع در شورای پول و اعتبار

گروه صنعت و معدن: معاون وزیر صنعت از تهیه بسته حمایتی در شورای پول و اعتبار برای واحدهای صنعتی خبر داد و اعلام کرد: رکود در بخشی از صنایع کوچک غالب شده و آنها را با مشکل مواجه کرده است.


سیدمحمدعلی سیدابریشمی در گردهمایی معاونان عمران محیط زیست شرکت شهرک‌های صنعتی کشور گفت: هر چقدر واحد تولیدی کوچک‌تر باشد، مشکلات اقتصادی و رکود حاکم بر جامعه بر آن تاثیر بیشتری می‌گذارد.


مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، معوقات بانکی را از مشکلات واحدهای تولیدی برشمرد و اظهار کرد: به‌دلیل وجود این معوقات، اغلب صاحبان صنایع نمی‌توانند از تسهیلات جدید بهره‌مند شوند.


وی خاطرنشان کرد: بسته حمایتی برای واحدهایی که چک برگشتی دارند یا دارای معوقه بانکی هستند، دیده شده است که در آینده‌ای نزدیک، تایید این مصوبه از مراجع ذی‌ربط گرفته می‌شود تا هرچه سریع‌تر اجرایی شود. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، نقش صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک در حمایت از واحدهای صنعتی را موثر دانست و یادآور شد: این صندوق می‌تواند وثیقه واحدهای صنعتی را فراهم کند تا از تسهیلات استفاده کنند. سیدابریشمی، یکی از اولویت‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران را ایجاد فضای مناسب برای شهرک‌های صنعتی استان‌ها اعلام کرد گفت: در حال حاضر تامین زمین برای استان گیلان در اولویت قرار دارد.


سیدابریشمی همچنین در حاشیه اختتامیه دومین نمایشگاه توانمندی شهرک‌های صنعتی و نمایشگاه کیفیت و استاندارد استان گیلان نیز به «ایرنا» گفت: آمار نشان می‌دهد بخش کشاورزی به تنهایی پاسخگوی اشتغال‌زایی نیست و باید از توسعه حوزه صنعت برای حل مشکل اقتصادی و رفع بیکاری استفاده کنیم.


مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در ادامه، حمایت از صنایع کوچک را در دو بخش زیرساختی از قبیل تامین زمین، آب، برق، گاز و فضای سبز لازم اعلام و تصریح کرد: این اقدامات سخت‌افزاری برای ایجاد شهرک‌ها بسیار بااهمیت است. سیدابریشمی ادامه داد: ایجاد نمایشگاه‌ها و بردن واحدهای صنعتی از یک شهرک به محل دیگر برای بازدید از استان‌های دیگر در جهت خرید مواد اولیه آنها و فروش محصولاتشان، از دیگر رسالت‌های ماست که برای تحقق آن تلاش می‌کنیم. وی همچنین آموزش نیروی انسانی واحدهای صنعتی و اعزام آنها در رابطه با صادرات را جزو اقدامات نرم‌افزاری سازمان صنایع کوچک عنوان کرد. به گفته ابریشمی، تولیدکنندگان باید با رعایت استانداردها و عرضه محصولات باکیفیت‌تر و متنوع‌تر به سمتی حرکت کنند که محصولاتشان نه‌تنها در بازارهای داخلی بلکه در بازارهای جهانی قابل عرضه باشد. وی با اشاره به تشکیل سازمان جهانی استاندارد ادامه داد: دلیل تشکیل سازمان جهانی استاندارد این بود که محصولات عرضه شده از ابعاد مختلف مورد توجه قرار گیرد. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: باید محصولاتمان را در شرایطی به بازار عرضه کنیم که مصرف‌کنندگان از عرضه محصول رضایت‌خاطر داشته باشند.

وی با یادآوری اینکه برای افزایش کیفیت برتر و بهتر محدودیتی نیست، خاطرنشان کرد: باید بتوانیم روز به روز محصولاتمان را کیفی‌تر کنیم.