خبرگزاری تسنیم: معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران معتقد است افزایش تولیدات داخلی بدون توجه به توسعه صادرات و یافتن بازارهای بین‌المللی منجر به پیشرفت اقتصادی کشور نمی‌شود. غلامرضا سلیمانی در توضیح این موضوع به برخی اقدامات در حوزه راه‌اندازی واحدهای تولیدی و صنعتی در کشور بر اثر ناهماهنگی بین مسوولان اشاره کرد و گفت:‌ راه‌اندازی یک هزار و 250 واحد تولیدی مواد لبنی در کشور نمونه‌ای بارز از بی‌برنامگی و ناهماهنگی بوده، چراکه در هیچ کشوری و حتی کشورهای صاحب‌نام در حوزه تولیدات و صنایع لبنی تا به این میزان کارخانه در این زمینه راه‌اندازی نشده که باید از این اقدامات بدون برنامه جلوگیری شود.

سلیمانی تقویت و توسعه صادرات را از راهکارهای رونق و توسعه اقتصادی کشور دانست و بیان کرد: انتظار می‌رود تا 2 ماه آینده، تحریم‌های اقتصادی علیه کشورمان لغو شود؛ با این حال تمامی مشکلات موجود در فضای اقتصادی کشور با برداشته شدن تحریم‌ها برطرف نمی‌شود.


وی با اشاره به موفقیت‌های دولت در مهار تورم، تصریح کرد: دولت در حوزه تورم نقطه به نقطه در کشور به وضعیت نسبی مطلوبی دست یافته، اما تمامی مشکلات برطرف نشده است. رکود همچنان در کشور حاکم بوده و مشکلات در حوزه بازارهای هدف کالاهای تولیدی ایران در منطقه نیز وجود دارد.


معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با تاکید بر نهادینه‌ کردن توجه به کالاهای داخلی و یافتن بازارهای بین‌المللی برای کالاهای تولیدشده در بین مردم، اظهار کرد: افزایش تولیدات داخلی بدون توجه به یافتن بازارهای بین‌المللی برای فروش و صادرات کالا نمی‌تواند برای کشور پیشرفت‌های چندانی را به دنبال داشته باشد؛ چراکه این امر تنها به انبار کردن محصولات تولید شده و وارد شدن خسارات سنگین به اقتصاد کشور منجر می‌شود.