خبرگزاری تسنیم: وزارت نیرو در انتظار طرح مفاد برنامه ششم توسعه و قانون بودجه سال 95 است تا در قالب این دو برنامه، افزایش تعرفه برق در سال 95 و روند قانونی برای اصلاح اقتصاد برق در طول پنج سال اجرای برنامه ششم توسعه دیده شود.

در طول فعالیت دولت یازدهم تاکنون دوبار تعرفه مصرف برق افزایش یافته است. یک بار در اسفند سال 92 افزایش 24 درصدی تعرفه مصرفی برق خانگی تصویب و از ابتدای سال 93 اجرایی شد و یک‌بار در اسفند سال 93 افزایش 10 درصدی تعرفه برق خانگی از ابتدای اسفند 93 اجرا و در قبوض منتشر شده در سال 94 اعمال شد. علیرضا دائمی، معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو در این خصوص گفت: در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای افزایش تعرفه برق نداریم؛ اما به طور حتم در آینده باید این تعرفه افزایش داشته باشد؛ چراکه فاصله قیمت تمام شده تولید و هزینه‌ای که بابت مصرف از مردم گرفته می‌شود، زیاد است.


وزارت نیرو تاکنون سناریوهایی را برای دور سوم افزایش تعرفه برق آماده کرده، اما ارسال این سناریوها به هیات دولت و شورای‌عالی اقتصاد صورت نگرفته است. وزارت نیرو در انتظار طرح مفاد برنامه ششم توسعه و قانون بودجه سال ۹۵ است تا در قالب این دو برنامه، افزایش تعرفه برق دیده شود.