دنیای اقتصاد: واحد آموزش روزنامه «دنیای ‌اقتصاد» یک دوره آموزشی با عنوان «دوره کاربردی معافیت‌های مالیاتی قانون رفع موانع تولید و اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم» در روز چهارشنبه 15 مهر ماه به مدت 5 ساعت، برگزار می‌کند.

هدف از این دوره، آشنایی شرکت‌کنندگان با معافیت‌های مالیاتی جدید برای شرکت‌ها و طرح‌های تولیدی، تغییرات قانون مالیات‌های مستقیم مصوب 1380، روش‌های استمهال وام‌ها و تسهیلات بانکی، استراتژی‌ها و راهکارهای جدید تامین مالی، چگونگی استفاده از منابع مالی غیربانکی آحاد مردم در طرح‌ها و پروژه‌های تولیدی صنعتی و حذف ریسک تامین مالی برای سپرده‌گذاران و تامین‌کنندگان نقدینگی، همچنین آشنایی با مواد تصویب شده در قانون اصلاح مالیات‌های مستقیم است که در دو قانون مجزا اخیرا به تصویب مجلس شورای اسلامی و تایید شورای نگهبان رسیده است.


همچنین در این قانون تمهیداتی برای پرداخت بدهی‌های دولت به شرکت‌ها و سازمان‌ها، نحوه بازپرداخت و تقسیط و استمهال وام‌های ارزی فراهم شده و تکالیفی برای خروج بانک‌ها از بنگاهداری، همچنین شرکت‌های بورسی تعیین شده که در این دوره به‌صورت مفصل تشریح می‌شود. طی چند ماه گذشته دو قانون رفع موانع تولید و اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم، تصویب و ابلاغ شده است. بر اساس این دو قانون، معافیت‌های جدید مالیاتی و همچنین تکالیف جدید مالیاتی برای فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان دیده شده است. مباحث و سرفصل‌های کلیدی موردنظر در این دوره که توسط آقای پرویز بابایی ارائه می‌شود، شامل معافیت‌های مالیاتی جدید برای شرکت‌ها و طرح‌های تولیدی، روش‌های استمهال وام‌ها و تسهیلات بانکی، استراتژی‌ها و راهکارهای جدید تامین مالی غیربانکی و اصلاحات قانون مالیات‌های مستقیم است. متقاضیان و علاقه‌مندان به شرکت در این دوره آموزشی می‌توانند با واحد آموزش روزنامه «دنیای‌اقتصاد» با شماره تلفن‌های ۸۷۷۶۲۴۱۱ و ۸۷۷۶۲۴۱۶ تماس بگیرند یا برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام به سایت واحد آموزش به آدرس tc.den.ir مراجعه کنند.