خبرگزاری مهر: یک مقام مسوول در وزارت نیرو با اعلام بهره‌برداری از ۱۵۰ سد بزرگ و کوچک در بخش‌های مختلف کشور گفت: ۱۱ سد در سال جاری تکمیل می‌شود.

علی‌اکبر شفیعی افزود: ۱۱۸ سد بزرگ و کوچک در استان‌های مختلف کشور در دست احداث است که این سدها با برنامه‌ریزی‌های انجام شده به تدریج در مدار بهره‌برداری قرار می‌گیرند. در حال حاضر حدود ۱۵۰ سد در کشور در دست بهره‌برداری داریم که این سدها در استان‌های مختلف کشور پراکنده هستند و بیش از ۴۴ میلیارد مترمکعب آب سطحی را جمع‌آوری و برای استفاده در بخش‌های گوناگون تنظیم می‌کنند. وی ادامه داد: علاوه بر سدها، شبکه‌های آبیاری و زهکشی نیز در بهره‌برداری بهینه از منابع آبی نقش بسیار مهم و اساسی دارند که در این راستا، ۱۷۰ شبکه آبیاری و زهکشی در راستای بهبود وضعیت بخش کشاورزی در سطح کشور در دست اجرا است.


شفیعی با اشاره به کمک صندوق توسعه ملی به حوزه مدیریت منابع آب کشور گفت: از ابتدای سال تاکنون ۳۵ هزار میلیارد ریال از این صندوق در راستای مهار آب‌ها در استان‌های مختلف دریافت شده و قرار است این رقم تا پایان سال به ۶۲ هزار میلیارد ریال برسد که اعتبار بسیار مناسبی در این بخش است.