ایسنا: یک عضو هیات مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ضمن اعلام اینکه در نیمه نخست امسال هیچ افزایش قیمتی در داروهای تولید داخل نخواهیم داشت، گفت: عدم درج قیمت روی جعبه دارو تخلف است.


محمود نجفی‌عرب با اشاره به برخی اشکالات در زمینه بسته‌بندی دارو اظهار کرد: بسته داروها بر اساس دوز تنظیم شده نیست، بلکه به صورت جعبه‌های 100 تایی است و در این صورت اگر مشتری دو ورق از داخل جعبه تهیه کند، قیمت روی آن درج نشده است، چراکه قیمت فقط روی جعبه‌های 100تایی درج می‌شود. نجفی‌عرب با بیان اینکه این موضوع اشکال است و به دنبال اصلاح آن هستیم، با اشاره به مشکل دیگری در زمینه قیمت دارو ادامه داد: بعضا قیمت داروها تغییر می‌کند و دارویی که قبلا توسط داروخانه خریداری شده بود، قیمت گذشته روی آن چاپ شده در صورتی که داروخانه آن دارو را به قیمت روز می‌فروشد. عضو هیات مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی اظهار کرد: بر اساس قاعده، داروخانه باید دارویی را که از قبل تهیه کرده حتی در صورت تغییر قیمت با قیمت قبلی بفروشد، اما این موضوع رعایت نمی‌شود که این اشکالی در سیستم دارویی ماست.


رئیس کمیسیون اقتصاد و سلامت اتاق بازرگانی، صنایع و معادن تهران درباره قیمت داروهای تولید داخل نیز گفت: در نیمه اول امسال هیچ افزایش قیمتی را روی داروهای داخلی نخواهیم داشت؛ البته به این قضیه اعتراض داریم، چراکه در این مدت دستمزد، هزینه‌های آب، برق و گاز و برخی مواد اولیه افزایش یافته است، در صورتی که وزارت بهداشت در مقابل افزایش قیمت دارو مقاومت کرده است.