ایرنا: مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران با اشاره به مراجعه بسیاری شرکت‌های خارجی برای مشارکت در طرح‌های توسعه منابع آب و نیروی ایران، گفت: آنچه در این مراودات مشهود بود، نارضایتی طرف‌های خارجی از تحریم‌های اعمال شده علیه ایران بود و بسیاری از آنها معتقد بودند که دولتمردان‌شان با اعمال تحریم‌ها بازار ایران را از آنها گرفته‌اند.


سیدمحمدرضا رضازاده در نشست خبری با اشاره به تاثیر توافقات هسته‌ای بر اجرای پروژه‌های این حوزه افزود: طی 6 ماه گذشته شاهد انجام مراودات و مراجعات بسیاری از شرکت‌های خارجی به‌خصوص اروپایی به صورت مستقیم و غیرمستقیم به ایران بودیم که پیشنهادهای متنوع همکاری ارائه می‌دادند. وی گفت: عمده این مراجعات از کشورهای اسپانیا، ایتالیا، کره جنوبی و حتی هندوستان بوده که البته احتیاط را در دستور کار خود قرار داده بودند و به دلیل روشن نبودن نتیجه مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه 1+5، تعهدی ایجاد نکرده و فقط مقدمات کار را فراهم کرده بودند.


رضازاده تصریح کرد: ایران یک کشور پهناور و در حال توسعه است که طرح‌های بزرگی را می تواند در مسیر توسعه خود با مشارکت فنی و سرمایه‌ای خارجی‌ها به نتیجه برساند.


مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران با بیان اینکه عمده استانداردهای صنعتی ایران در صنعت برق آبی با استانداردهای اروپایی (و نه استانداردهای شرق آسیا) همخوانی دارد، تاکید کرد: اگر تعامل بین ایران و این کشورها وجود داشته باشد، اکثر آنها دوست دارند تا بازار ایران را در اختیار داشته باشند و براین اساس، بدنه صنعتی این کشورها تمایل زیادی برای تعامل با ایران دارد.