اعلام دلایل خاموشی‌های پراکنده

خبرگزاری مهر: پیک مصرف برق ایران شنبه گذشته در حالی با عبور از خط قرمز در محدوده بالای ۵۰ هزار مگاوات قرار گرفت که خاموشی‌های پراکنده برق تابستانی در تهران و برخی از شهرهای بزرگ کشور آغاز شده است. همچنین روز گذشته میزان مصرف برق صنایع کشور حدود ۳ هزار و ۴۶۳ مگاوات بوده که کاهش قابل توجهی نسبت به هفته‌های گذشته نداشته است.


با ثبت رکوردهای جدید مصرف برق تابستانی، خاموشی‌های پراکنده و بعضا برنامه‌ریزی شده‌ای در سطح شبکه توزیع برق تهران گزارش شده است که پایین بودن ظرفیت انتقال و توزیع برق عامل این گزارش‌های پراکنده از سوی مسوولان شرکت توزیع برق تهران بزرگ اعلام می‌شود.


سیدمحمد هاشمی، مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ درباره دلایل خاموشی‌های پراکنده در سطح پایتخت می‌گوید: مصرف برق که افزایش می‌یابد کابل‌های برق نمی‌توانند بار انرژی را انتقال دهند و وقتی بار انرژی از ظرفیت کابل بالاتر می‌رود این انتقال نمی‌تواند انجام گیرد و در نتیجه به‌طور اتوماتیک کابل می‌سوزد و خاموشی اتفاق می‌افتد.


سیدزمان حسینی، مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای تهران نیز شرط پشت سر گذاشتن تابستان بدون خاموشی را ۱۰ درصد صرفه‌جویی مشترکان اعلام کرد و یادآور شد: خاموش کردن هر رشته لامپ اضافی از راهکارهای آسان برای صرفه‌جویی و کاهش مصرف برق است و درخواست صنعت برق از مشترکان این است که در مصرف برق نهایت دقت را انجام دهند.