خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه این سازمان در امر نظارت بر کیفیت بنزین هنوز در ابتدای کار است، گفت: تاکنون نمونه برداری و آزمون‌ها را انجام داده‌ایم.

نیره پیروزبخت در رابطه با نتایج نظارت سازمان ملی استاندارد بر کیفیت بنزین، اظهار کرد: براساس مصوبه شورای عالی استاندارد، نظارت بر کیفیت بنزین به سازمان ملی استاندارد واگذار شده است تا این سازمان با بهره‌گیری از خدمات و ظرفیت‌های وزارت نفت این تفویض وظیفه را انجام دهد. بر اساس این گزارش، در اواسط خرداد ماه سال جاری پیروزبخت با بیان اینکه سال گذشته روند نظارت بر کیفیت بنزین در شورای عالی استاندارد بر عهده یک کمیته سه نفره گذاشته شد، گفته بود: براساس جلسات این کمیته طی چند روز اخیر مقرر شد که نظارت بر کیفیت بنزین بر عهده سازمان ملی استاندارد باشد.

وی با بیان اینکه بررسی بنزین مربوط به جایگاه‌های سوخت یعنی محل توزیع و عرضه بوده است، ادامه داد: با توجه به اینکه بررسی‌ها صرفا از محل توزیع صورت گرفته آمار تفکیک شده موجود نیست به همین دلیل نمی‌توان درخصوص اینکه بنزین توزیع شده مربوط به پالایشگاه‌های داخلی است یا وارداتی نظر نهایی را اعلام کرد؛ بنابراین فعلا نمی‌توانیم اطلاعات دقیقی در این باره ارائه کنیم و باید کمی صبور بود تا اطلاعات تفکیک شده مربوط به بنزین‌های مختلف را در اختیار قرار دهیم.