ایسنا: رئیس سازمان ملی استاندارد از واگذاری مسوولیت نظارت بر کیفیت بنزین به این سازمان خبر داد و گفت: براساس بررسی‌هایی که در سال جاری صورت گرفته است نتایج کیفیت بنزین به زودی اعلام می‌شود و فعلا نگرانی چندانی نسبت به کیفیت بنزین نداریم.

نیره پیروزبخت در حاشیه همایش روز جهانی تایید صلاحیت با بیان اینکه سال گذشته روند نظارت بر کیفیت بنزین در شورای عالی استاندارد بر عهده یک کمیته سه نفره گذاشته شد، اظهار کرد: براساس جلسات این کمیته طی چند روز اخیر مقرر شد که نظارت بر کیفیت بنزین بر عهده سازمان ملی استاندارد باشد. وی با بیان اینکه بررسی بنزین مربوط به جایگاه‌های سوخت یعنی محل توزیع و عرضه بوده است، ادامه داد: با توجه به اینکه بررسی‌ها صرفا از محل توزیع صورت گرفته آمار تفکیک شده موجود نیست به همین دلیل نمی‌توان در خصوص اینکه بنزین توزیع شده مربوط به پالایشگاه‌های داخلی است یا وارداتی، اظهار کرد؛ بنابراین فعلا نمی‌توانیم اطلاعات دقیقی در این باره ارائه کنیم. پیروزبخت افزود: باید کمی صبور بود تا اطلاعات تفکیک شده مربوط به بنزین‌های مختلف را در اختیار قرار دهیم.

رئیس سازمان ملی استاندارد همچنین در پاسخ به این سوال که چند درصد از بنزین بررسی شده مشکل داشته‌اند؟ گفت: در خصوص درصد دقیق آن اطلاع ندارم، اما به‌طور کلی مشکل زیادی در بخش بنزین نداریم؛ بنابراین در حال حاضر زیاد نگران کیفیت بنزین نیستیم.

پیروزبخت همچنین درباره‌ رعایت استاندارد خودروها در زمان تولید و پس از تولید اظهار کرد: تمامی قطعات مشمول استاندارد اجباری در زمان تولید خودرو مورد بررسی قرار می‌گیرند، اما یکی‌دیگر از موضوعات مهم بازرسی از خودروها، نظارت بر آنها پس از تولید است. به گفته وی پس از بازرسی از مخازن خودروهای دولتی قرار است خودروهای حمل و نقل عمومی مثل تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها تا پایان سال جاری مورد بازرسی قرار گیرد.