گروه صنعت و معدن: با تصویب هیات وزیران، به منظور بررسی و تبادل نظر و هماهنگی برای حل و فصل مشکلات و موانع فراروی واحدهای تولیدی، کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در همه استان‌های کشور تشکیل می‌شود.

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری، این مصوبه را در ۱۹ اردیبهشت ماه برای اجرا به وزارت کشور، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت جهادکشاورزی، وزارت امور اقتصادی و دارایی، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران ابلاغ کرده است. بر این اساس «بررسی علل رکود یا توقف واحدهای تولیدی و هماهنگی برای حل مشکل»، «بررسی و پیگیری رفع موانع مربوط به اشتغال با هماهنگی سازمان‌های مرتبط از جمله سازمان تامین اجتماعی»، «بررسی و ارائه راهکار درخصوص اختلافات یا مشکلات اجتماعی نیروی کار»، «بررسی اختلافات واحدهای تولیدی با دستگاه‌های اجرایی استانی از جمله سازمان امور مالیاتی و ارائه راهکارهای مناسب»، «کمک به تسریع، تکمیل و راه‌اندازی طرح‌های نیمه‌تمام تولیدی» و «حمایت و کمک به توسعه صادرات محصولات تولیدی استان» از جمله وظایف کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید است.

براساس مصوبه مذکور دبیر کارگروه ضمن ابلاغ تصمیمات اعضای کارگروه نسخه‌ای از آنها را به وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال می‌کند. همچنین تصمیمات کارگروه در حدود اختیارات قانونی دستگاه‌های عضو کارگروه و با رعایت قوانین و مقررات مربوطه لازم‌الاجرا است.