گروه صنعت و معدن: با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری و وزیر صنعت، معدن و تجارت واحد تولیدی تمام رباتیک رادیاتور فولادی و الیاف گستر یزد در شهرک صنعتی یزد افتتاح شد.

این واحد تولیدی، تولیدکننده رادیاتور فولادی سیستم حرارت مرکزی در خطوط مدرن و تمام اتوماتیک است که در زمینی به مساحت بیش از ۱۳هزار مترمربع و در زیربنای بیش از ۸ هزار مترمربع با پیشرفت فیزیکی ۹۷ درصد افتتاح شد.

همچنین در ادامه سفر اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری و محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت یک واحد نساجی نیز در این استان به بهره‌برداری رسید.

واحد تولیدی الیاف‌گستر یزد با ظرفیت تولید حدود ۴۰ هزار تن الیاف پلی استر در سال با سرمایه‌‌گذاری بالغ بر ۴۶۶ میلیاردریال مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

عملیات اجرایی این واحد تولیدی از سال ۱۳۸۹ در زمینی به مساحت ۳۸ هزار مترمربع آغاز شد و برای بیش از ۱۸۰ نفر اشتغال‌زایی مستقیم به همراه داشته است.

الیاف تولیدی این شرکت که پنبه مصنوعی هم نامیده می‌شود در تولید فرش، موکت و لباس کاربرد دارد.

نعمت زاده در افتتاحیه واحد صنعتی الیاف گستر یزد، ضمن مناسب خواندن وضعیت اقتصادی استان یزد در سال گذشته تصریح کرد: سرمایه‌گذاران این استان در بخش‌هایی همچون نساجی که برای خیلی از استان‌ها مقرون به صرفه نیست، سرمایه‌گذاری کردند که درآمدزایی خوبی به همراه دارد.

وی با اشاره به ضرورت توجه بیشتر به فولاد آلیاژی و صنایع الکترونیک در این استان اظهار کرد: استان یزد می‌تواند با استفاده از ظرفیت‌های خود به قطب الکترونیک کشور تبدیل شود.

به گفته نعمت‌زاده، شهرک صنعتی یزد به لحاظ الکترونیکی قوی است و امیدواریم بتواند به یک قطب در سطح کشور تبدیل شود. وی با اشاره به ظرفیت‌های فولادی استان یزد نیز اظهار کرد: یزد در این راستا در حال تبدیل شدن به یک قطب در سطح کشور است، اما لازم است فولاد یزد تقویت شود و سرمایه‌گذاری بیشتری روی آن صورت گیرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: خوشبختانه نرخ بیکاری ۵/ ۶ درصدی استان یزد تقریبا کمتر از نصف نرخ بیکاری کشور است که این موضوع حاکی از آن است که مردم این استان در سایه تلاش، کار و قناعت به این رتبه دست یافتند.