ایسنا: وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه تا دو سال دیگر صادرات مواد خام معدنی در کشور متوقف می‌شود، گفت: واقعیت این است که در حال حاضر شرایط معادن در ایران امیدوارکننده نیست. محمدرضا نعمت‌زاده در مراسم کلنگ‌زنی کارخانه ذوب فولاد شاهرود، به تاکیدات مسوولان ارشد نظام برای جلوگیری از خام‌فروشی معادن اشاره و اظهار کرد: صنعت فولاد یک صنعت محوری است، در حال حاضر تولید فولاد در کشور سالانه از حدود ۱۸ میلیون تن فراتر نمی‌رود اما درصددیم با جذب سرمایه‌گذاری بیشتر در این بخش، ظرف یک دوره ۱۰ ساله تولید فولاد در کشور را به بیش از ۵۰ میلیون تن افزایش دهیم.

وی اضافه کرد: جهت‌گیری ما در تولید فولاد بیش از ۵۰ میلیون تن است و این مهم با تکمیل زنجیره تولید فولاد و اکتشافات جدید محقق خواهد شد. وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به برنامه‌ریزی‌های دولت تدبیر و امید در این بخش گفت: در همین راستا امیدواریم طی دو سال آینده صادرات مواد خام معدنی را برای همیشه در کشور متوقف کنیم. نعمت‌زاده با بیان اینکه ایران تا چندی پیش در شمار کشورهای واردکننده عمده فولاد بوده است، خاطرنشان کرد: با تلاش‌هایی که صورت گرفته در سال گذشته ۸/ ۲ میلیون تن صادرات فولاد خام داشته‌ایم که گام خوبی در این راستا محسوب می‌شود.

وی به برنامه‌های این وزارتخانه در صنعت فولاد اشاره و یادآوری کرد: صادرات فولاد در کشور در پایان افق چشم‌انداز باید به بیش از ۱۰ میلیون تن افزایش یابد. وی با اشاره به برخی مشکلات پیش روی بخش معادن گفت: ما در این بخش نیازمند سرمایه‌گذاری بیشتری هستیم لذا باید زمینه برای جذب سرمایه‌گذار فراهم شود تا شاهد رونق و پیشرفت بیشتر در این بخش باشیم.