ایسنا: مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت آب و فاضلاب استان تهران با تاکید بر اینکه اصلاح تعرفه بالاخره صورت خواهد گرفت، گفت: تاخیر در انجام این کار فقط به مشکلات دامن می‌زند؛ در حال حاضر قیمت هر مترمکعب آب یک سوم نرخ هر بطری آب است.

مسلم پورنصرت تاکید کرد: لازم است تفاوت معناداری بین تعرفه آب مشترکانی که الگوی مصرف را رعایت نمی‌کنند و بسیار بیشتر آب مصرف می‌کنند، با تعرفه مشترکانی که مصرف خود را مدیریت می‌کنند باشد. وی با اشاره به طرح توزیع لوازم کاهنده مصرف آب بین مشترکان با اولویت پرمصرفان و دریافت هزینه به صورت اقساطی در قبوض گفت: توزیع اقساطی لوازم کاهنده از سال ۱۳۹۱ مطرح است، اما تاکنون این اقدام صورت نگرفته لذا بسته پیشنهادی به وزارت نیرو داده‌ایم تا اختیاراتی به شرکت آب و فاضلاب داده شود تا خود شرکت بتواند تجهیزات کاهنده را بخرد و برای مشترکان پرمصرف نصب کند.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به اینکه تاکنون لایحه این کار تصویب نشده است، گفت: پیشنهاد مذکور باید در هیات دولت مطرح شود و به تصویب برسد. انتظار می‌رود این مصوبه در اختیارمان قرار گیرد. پورنصرت با توجه به محدودیت مالی و درآمد دولت نیز گفت: یک پیشنهاد دیگر مبنی بر این است که اگر دولت منابع مالی در اختیار ندارد، اجازه دهد سرمایه‌گذاران بخش خصوصی که تولید‌کننده یا وارد‌کننده هستند و می‌توانند در این طرح مشارکت داشته باشند، سرمایه‌گذاری و پس از نصب تجهیزات هزینه را به صورت اقساط دریافت کنند.