خبرگزاری مهر: یک مقام مسوول در وزارت نیرو با تشریح برنامه‌های ساخت نسل جدید نیروگاه‌های بخاری به عنوان سناریوی جدید توسعه صنعت برق ایران، گفت: برای نخستین بار واحدهای نیروگاهی بخاری با ظرفیت ۶۰۰ مگاوات در کشور ساخته می‌شود. مصطفی علی ربانی در تشریح برنامه‌های جدید ساخت و توسعه نیروگاه‌های بخاری صنعت برق در سال ۹۴، گفت: تعدادی نیروگاه بخاری در برنامه اجرایی سازمان توسعه برق ایران تعریف شده که حدود ۶۲۰۰ مگاوات است اما به‌دلیل تنگناهای مالی، پیشرفت زیادی در این بخش نداشته‌ایم. مجری طرح نیروگاه‌های بخار سازمان توسعه برق ایران با اعلام اینکه از سال ۹۲ تاکنون دوهزار مگاوات از این ظرفیت را در نیروگاه‌های رامین اهواز، شازند اراک و طبس فعال کرده‌ایم، تصریح کرد: سال گذشته منابع خود را در این سه نیروگاه متمرکز کردیم و باوجود اینکه در بعد مالی مشکلاتی داشتیم اما این سه نیروگاه فعال شد.

وی با تاکید بر اینکه تاکنون حتی تجهیزات اصلی برخی نیروگاه‌ها همچون توربین به سایت موردنظر حمل شده است و ساخت ژنراتور این نیروگاه‌ها در سال آینده به سرانجام می‌رسد، اظهار کرد: ظرفیت هر واحد از این واحدها ۳۲۵ مگاوات است.

وی با یادآوری اینکه در هر نیروگاه دو واحد ۳۲۵ مگاواتی درمجموع به ظرفیت ۶۵۰ مگاوات نصب می‌شود، بیان کرد: در ساخت بویلرها هیچ‌گونه مشکلی وجود ندارد و طراحی‌های مهندسی انجام و مواد اولیه موردنیاز تامین شده است که در سال ۹۴ عملیات اجرایی آن نیز آغاز می‌شود.