خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران با بیان اینکه اگر شرایط مساعد و درصد رطوبت مناسب باشد باروری ابرها در استان تهران بعد از گذشت حدود ۲ سال صورت می‌گیرد، گفت: حجم مخازن سدهای تامین‌کننده آب استان تهران با ۵۴ میلیون مترمکعب کاهش نسبت به پارسال نشان از وضعیت نامناسب بارش و مخازن سدها دارد. خسرو ارتقایی در خصوص اینکه آیا به غیر از چند استان که باروری ابرها انجام شده در تهران نیز این موضوع انجام خواهد شد، گفت: بارش‌های تهران حتی در مقایسه با دو سال اخیر که سال‌های خشکسالی و کم‌آبی استان تهران بوده، کاهش یافته است، به طوری که حجم بارش‌های تهران و البرز در حال حاضر ۹۶ میلی‌متر ثبت شده است و این میزان در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته با کاهش ۱۵ درصدی مواجه است.

وی افزود: طرح باروری ابرها شرایط خاص خود را دارد، به طوری که برای این اقدام حتما باید شرایط جوی مساعد و درصد رطوبت هوا نیز به‌گونه‌ای باشد که بتوان این اقدام را با چند پرواز مخصوص انجام داد.

ارتقایی اضافه کرد: در صورت وجود سامانه مناسب بارشی به ویژه در غرب استان تهران این پروازها که تصور می‌شود سه تا چهار پرواز باشد را بتوان در آینده نزدیک و بعد از گذشت حدود ۲ سال انجام داد.

ارتقایی با اشاره به کاهش ۵۴ میلیون مترمکعبی حجم سدها در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته گفت: حجم سدهای تامین کننده آب استان تهران به حدود ۳۵۷ میلیون مترمکعب رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: حجم آب موجود در مخزن سدهای پنج‌گانه استان تهران شامل امیرکبیر و طالقان در غرب تهران و سدهای لار، لتیان و ماملو در شرق تهران با کاهش ۵۴ میلیون مترمکعبی در مقایسه با حجم ۴۱۲ میلیون مترمکعبی زمان مشابه سال گذشته، به حدود ۳۵۷ میلیون مترمکعب رسیده است.