جزئیات تامین برق تابستان 94

خبرگزاری فارس: معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با بیان اینکه با وارد شدن بیش از ۱۳۰۰ مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی و ۲۰۰۰ مگاوات مدیریت بار شبکه از کاهش ۲۰۰ تا ۳۰۰ ساعتی صنایع بزرگ در تابستان سال آینده برای کاهش بار شبکه خبر داد. هوشنگ فلاحتیان با تشریح جزئیات برنامه‌های تامین برق تابستان ۹۴ گفت: ما به‌صورت متعارف همه ساله ظرفیت‌های جدیدی را به ظرفیت‌های موجود اضافه و نیازهای سال بعد را تامین می‌کنیم و در کنار آن نیز برنامه‌ریزی‌هایی در سمت تقاضا جهت کاهش پیک مصرف برق صورت می‌گیرد.

فلاحتیان با بیان اینکه براساس برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، بخش گاز نیروگاه کهنوج به ظرفیت ۳۲۴ مگاوات و واحدهای ۲ تا ۴ نیروگاه گنو در بندرعباس در مجموع به ظرفیتی حدود ۵۰۰ مگاوات برای تامین برق سال آینده وارد مدار می‌شود، اظهار کرد: یک واحد از نیروگاه چادرملو به ظرفیت ۱۶۲ مگاوات پس از تابستان ۹۳ به مدار پیوست که ظرفیت جدیدی برای سال ۹۴ محسوب می‌شود.

فلاحتیان یادآور شد: یک واحد از نیروگاه تلمبه ذخیره‌ای سیاه‌بیشه به ظرفیت ۲۵۰ مگاوات نیز برای تامین برق تابستان ۹۴ وارد مدار می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد: با اضافه شدن ۱۲۳۶ مگاوات ظرفیت نیروگاه‌های بزرگ، حدود ۸۰ مگاوات نیروگاه‌های تولیدپراکنده و ۲۰ مگاوات نیروگاه بادی کهک قزوین به‌صورت عملی بیش از ۱۳۰۰ مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی وارد مدار شود.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی از پیش‌بینی پیک بار حدود ۵۱ هزار مگاواتی در تابستان سال آینده خبر داد و گفت: امسال قابلیت تولید ما کمتر از ۴۸ هزار مگاوات بود؛ بنابراین برای تامین برق پایدار باید طرف تقاضا را نیز مدیریت کنیم.

وی با بیان اینکه امیدواریم با وارد شدن بیش از ۱۳۰۰ مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی و ۲۰۰۰ مگاوات مدیریت بار، تابستان سال آینده را مدیریت کنیم، اظهار کرد: تلاش‌مان این است که باوجود کاهش سرمایه‌گذاری در احداث نیروگاه، خطوط انتقال و پست در سال‌های اخیر، با همکاری مشترکان، تابستان سال آینده را بدون خاموشی سپری کنیم.