گروه بازرگانی: گروهی از فعالان اقتصادی و اعضای اتاق بازرگانی فلزات، معادن و فرآورده‌های شیمیایی چین شنبه گذشته به اتاق تهران آمدند تا در ملاقات با معاون امور بین‌الملل این اتاق زمینه‌های برگزاری دو نمایشگاه صنعتی چین در تهران را فراهم کنند.

معاون اتاق بازرگانی فلزات،معادن و فرآورده‌های شیمیایی چین در این ملاقات در مورد راه‌های گسترش روابط تجاری میان دو طرف بحث و تبادل نظر کرد و یادآور شد که این اتاق قصد دارد در ماه نوامبر سال ۲۰۱۵ میلادی (آبان ماه ۱۳۹۴) دو نمایشگاه بزرگ در حوزه خودرو و صنایع مربوط به آن و نیز صنایع لوازم خانگی در تهران برگزار کنند.

به گزارش روابط عمومی اتاق تهران، نایب رئیس اتاق بازرگانی، فلزات و معادن چین در دیدار با محمدرضا بختیاری معاون امور بین‌الملل اتاق تهران با اعلام این خبر و تاکید بر اینکه این نمایشگاه در طول ۴۳ سال اخیر بزرگ‌ترین گردهمایی شرکت‌ها و صاحبان صنایع این کشور در ایران خواهد بود، از اتاق تهران خواست تا در برگزاری این نمایشگاه‌ها، بخش خصوصی چین را همراهی و برای هرچه بهتر برگزار شدن آن مساعدت کند.

معاون امور بین‌الملل اتاق تهران نیز در این ملاقات بر توسعه همکاری‌های فنی و تجاری ایران و چین تاکید کرد و در خصوص برگزاری نمایشگاه موردنظر چینی‌ها در تهران نیز یادآور شد که اتاق بازرگانی تهران از برپایی چنین گردهمایی‌هایی که به گسترش همکاری‌های فنی و تکنولوژیک صنایع دو کشور کمک کند، استقبال خواهد کرد. وی گفت: امیدواریم هدف شما از برگزاری این نمایشگاه، افزایش و توسعه همکاری‌های فنی مشترک باشد تا فروش کالا، زیرا با برقراری همکاری‌های فنی روابط اقتصادی دو کشور ماندگار باقی خواهد ماند در صورتی که فروش کالا می‌تواند با حضور رقبای جدید دچار مشکل شود. وی با یادآوری اینکه در طول سال‌های اخیر، همکاری و مشارکت‌های اقتصادی دو کشور ایران و چین توسعه یافته و قدم‌های مناسبی نیز در مسیر همکاری‌های فنی و تجاری میان دو طرف برداشته شده است، تصریح کرد که چین در شرایط کنونی با صادرات کالاهای باکیفیت به ایران می‌تواند بر تعمیق همکاری‌های اقتصادی دو کشور کمک کند.

همچنین در این دیدار، رایزن بازرگانی سفارت پکن در تهران نیز ضمن اعلام حمایت رسمی سفارت چین از برگزاری این نمایشگاه و برقراری شرایط ایده‌آل برای برپایی آن در تهران، خاطرنشان کرد که بخش بازرگانی سفارت چین دست همکاری خود را به سوی اتاق تهران و بخش خصوصی ایران برای شکل‌گیری هرچه بهتر مناسبات اقتصادی دو کشور دراز کرده است و در این راستا مسوولان دولت چین در تهران، تلاش می‌کنند تا با حذف موانعی که بر سر راه توسعه روابط تجاری دو کشور قرار دارد، نقش خود را در توسعه همکاری‌های فنی و اقتصادی دو طرف پررنگ‌تر از پیش کنند.