شاتا: وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان خراسان جنوبی درخصوص معادن و صنایع معدنی اعلام کرد: در این استان زمینه‌های توسعه فراوانی در بخش معادن خصوصا ذخایر سیلیس و فروسیلیس وجود دارد. محمدرضا نعمت‌زاده در سفر به استان خراسان جنوبی در مراسم افتتاحیه واحد شمش منیزیم فردوس، انجام امور به دست مردم را از اهداف دولت ذکر کرد و گفت: دراین راستا تلاش می‌کنیم تا زمینه و حمایت لازم را برای حضور و فعالیت هرچه بیشتر مردم در عرصه‌های مختلف فراهم کنیم. وی در ادامه با اشاره به وضعیت کارخانه شمش منیزیم، افزود: این واحد صنعتی با تکیه بر دانش بومی چه در بعد فنی و طراحی مهندسی و چه سرمایه‌گذاری راه‌اندازی شده است که جای تقدیر دارد. نعمت‌زاده ابراز امیدواری کرد برخی مشکلات فنی که در مسیر بهره‌برداری کارخانه وجود دارد با سرعت بیشتری برطرف شود و شاهد به ظرفیت رسیدن اسمی این کارخانه تا پایان سال باشیم.

به گفته وی، این واحد صنعتی از ظرفیت تولید سالانه ۶ هزار تن شمش منیزیم بهره‌مند است که در مصارف مختلفی از جمله خودروسازی، صنایع دفاعی و هواوفضا کاربرد دارد.

وی با اشاره به ضرورت عدم صادرات مواد خام معدنی، تاکید کرد: از تمامی سرمایه‌گذاران برای بهره‌مندی از ذخایر مختلف معدنی از جمله سیلیس در بخش استحصال و فرآوری دعوت می‌کنیم تا نسبت به سرمایه‌گذاری اقدام کنند و دراین راستا علاوه بر وزارتخانه، سازمان‌های استانی نیز حمایت‌های لازم را دراین ذخایر و سایر صنایع پایین‌دستی آن خواهند داشت. وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه به زمینه‌های مختلف همکاری این استان به دلیل موقعیت مناسب همجواری با کشورهای همسایه اشاره کرد و گفت: باید نهایت استفاده از این امکان برده شود.