خبرگزاری تسنیم: وزارت بازرگانی آمریکا با معرفی ایران به‌عنوان صد و سی‌و‌دومین واردکننده کالا از این کشور طی ۹ ماه نخست ۲۰۱۴ اعلام کرد ایران در این مدت ۱۳۲ میلیون دلار کالا از آمریکا وارد کرده است. ایران در ماه‌های ژانویه تا سپتامبر امسال ۱۳۲ میلیون دلار کالا از آمریکا وارد کرده است. واردات ایران از آمریکا در این مدت با کاهش ۴۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است. ایران در ۹ ماه نخست سال میلادی گذشته ۸/۲۳۰میلیون دلار کالا از آمریکا وارد کرده بود.

در حالی که طی ۹ ماه نخست سال میلادی گذشته ۲/۲ میلیون دلار کالا از ایران به آمریکا صادر شده بود این رقم در مدت مشابه سال جاری به صفر رسیده است.

کانادا بزرگ‌ترین واردکننده کالا از آمریکا در ۹ ماه نخست امسال شناخته شده است. کانادا در این مدت ۲۳۳ میلیارد دلار کالا از آمریکا وارد کرده است. مکزیک با واردات ۱۷۹ میلیارد دلاری و چین با واردات ۸۷ میلیارد دلاری به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم از این نظر قرار گرفته اند.

برخی کشورها که واردات کمتری نسبت به ایران از آمریکا داشته‌اند عبارتند از: مالدیو، مالی، رواندا، سن مارینو، سودان، سوریه، تاجیکستان، توالو، اوگاندا، زامبیا و زیمبابوه.