معرفی صدرنشین‌ها در شهرک‌های صنعتی

گروه صنعت و معدن: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ضمن بررسی وضعیت شرکت‌های استانی در مجمع عملکرد سال ۹۲ اعلام کرد: استان چهارمحال و بختیاری با کسب ۸۵۹۶ امتیاز و استان سمنان با کسب ۸۰۴۹ امتیاز در صدر سایر شرکت‌های استانی قرار گرفتند. به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، این سازمان وضعیت شرکت شهرک‌های صنعتی کلیه استان‌ها را در حوزه‌های مختلفی نظیر امکانات زیربنایی شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان، وضعیت محیط‌زیست، واحدهای صنعتی، شهرک‌های فناوری، خوشه های صنعتی، خدمات حمایتی از صنایع کوچک، واحدهای کارگاهی و... مورد بررسی قرار داد. براساس این گزارش، شرکت شهرک‌های صنعتی سمنان با کسب بالاترین امتیاز در صدر «گروه یک» قرار گرفت. درحال حاضر استان‌های اصفهان، تهران، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، خوزستان، فارس، مازندران، یزد، مرکزی و کرمان جزو این گروه قرار دارند.

همچنین بر اساس ارزیابی صورت گرفته، استان

چهار محال و بختیاری از بین ۱۱ استان کشور که در «گروه دو» طبقه‌بندی شده‌اند بالاترین امتیاز را به‌دست آورد. در حال حاضر استان‌های یزد، آذربایجان غربی، البرز، زنجان، سیستان و بلوچستان، قزوین، قم، کرمانشاه، گیلان، هرمزگان و همدان در این گروه قرار دارند.

علاوه بر این استان لرستان نیز با کسب ۷۷۲۶ امتیاز در صدر «گروه سه» جای گرفت. هم اکنون ۹ استان اردبیل، ایلام، بوشهر، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، کردستان، کهکیلویه و بویراحمد، گلستان و لرستان جزو این گروه‌بندی قرار دارند.