گروه صنعت و معدن: وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تصویب اختصاص ۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از سوی دولت به‌عنوان یارانه بخش تولید اعلام کرد: از این رقم تنها هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان مربوط به بخش صنعت و معدن کشور است که وزارت صنعت پیگیر تخصیص هرچه سریع‌تر آن از سوی دولت است اما تا آخرین روز هفته گذشته هیچ مبلغی به حساب این وزارتخانه واریز نشده است. محمدرضا نعمت‌زاده در حاشیه افتتاح چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت تهران در جمع خبرنگاران افزود: این وزارتخانه از معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست‌جمهوری پیگیری‌های لازم را برای دریافت هرچه سریع‌تر این منبع مالی به عمل خواهد آورد.

وی تصریح کرد: واحدهای تولید داخل همگی منتظر رونق اقتصادی هستند و تلاش دولت نیز رفع کمبودها است و در این میان، وزارت صنعت از ابداع صنعتگران و نوآوری‌های آنها حمایت می‌کند. به گفته نعمت‌زاده، حمایت‌های معنوی از مخترعان و رفع مشکلات مالی را با توجه به محدودیت‌های بودجه‌ای پیگیری می‌کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به سوالی مبنی بر انتقادها به آمارهای رشد اقتصادی و رشد بخش صنعت و معدن کشور از سوی تولیدکنندگان اظهار کرد: نظر ما این است که مرجع رسمی اعلام آمار و اطلاعات، بانک مرکزی و مرکز آمار هستند که به نظر می‌رسد اعلام رشد اقتصادی از سوی بانک مرکزی و به موازات آن، رشد صنعت و معدن درست است و البته این آمار مقایسه‌ای میان سه ماهه ابتدای امسال با سه ماهه سال گذشته است.

وی ادامه داد: امیدواریم بتوانیم در ماه‌های باقیمانده از سال جاری نیز رشد ۱۰ درصدی بخش صنعت را حفظ کنیم.

به گفته این عضو کابینه یازدهم، حرکت مثبتی در بخش صنعت در خروج از رکود و دستیابی به رشد ۱۰ درصدی صورت گرفته است؛ چراکه در سال‌های قبل بخش صنعت رشد منفی را تجربه کرده و در سال ۹۱ رشد بخش صنعت منفی ۵/۹ درصد و در سال ۹۲ حدود صفر درصد بوده که این نرخ در سه ماهه امسال به ۱۰ درصد رسیده است. نعمت زاده درخصوص لایحه حمایت از تولید نیز گفت: این لایحه دست سوداگران را در بازار باز نمی‌گذارد و تدابیر لازم برای این موضوع اندیشیده شده است؛ البته پیشنهادهای ما برای این لایحه بسیار گسترده‌تر بود اما متاسفانه تنها بخشی از آنها گنجانده شد. وزیر صنعت، معدن و تجارت درخصوص پرداخت جوایز صادراتی نیز اظهار کرد: دولت تخصیص ۱۰۰ میلیارد تومان را برای پرداخت جوایز صادراتی مصوب کرده که اولویت با صنایع «های تک» و با ارزش افزوده بالا است. نعمت‌زاده در پاسخ به سوالی مبنی بر برنامه دولت برای پرداخت معوقات جوایز صادراتی گفت: معوقات جوایز مربوط به دولت یازدهم نیست و صادرکنندگان باید معوقات خود را از دولت قبل مطالبه کنند.